Започна третото издание на благотворителната инициатива #steniskanabala 02.03 | 19:21

През 2014 г. кампанията събра над 130 хил. лв., с които няколко десетки сираци продължиха образованието си във ВУЗ

От iNews.bg

Днес беше даден официалният стар на благотворителната програма #steniskanabala. Това е третото поред издание, което цели да събере средства, с които децата, лишени от родителски грижи, които през тази година завършват гимназия, да могат да продължат образованието си във ВУЗ. Организатор на инициативата, както и през предходните 2 години, е "Мото-Пфое”. И през третото издание на кампанията партньори в него ще бъдат Българския червен кръст и Министерството на образованието и науката.

Идеята на тазгодишното издание на програмата, както и в предходните години, е желаещите да си закупят от специалните тениски, с които абитуриентите да отидат на бала си и по този начин да бъдат събрани пари, които да бъдат насочени към образованието на випускниците-сираци, които нямат финансова възможност да продължат образованието си в по-горното ниво. Цената на тениската отново е 20 лв., но всеки желаещ може да заплати за нея и повече под формата на дарение.

И през тази година специално създаден сайт www.steniskanabala.bg, който през 2016 г. е обновен и обогатен със съдържание и функционалности, всеки настоящ, бивш или бъдещ абитуриент може да дари средства, онлайн или по банков път, за образованието на абитуриентите без родители. Срещу това "Мото-Пфое му предоставя символа на кампанията – тениска, с която да отиде на бала, изпращането или среща на випуска си.

Дизайнът на тениската през 2016 г. се избра чрез електронно гласуване. Всеки желаещ можеше да даде своя вот за това как да изглежда тя, съчетавайки 9 различни варианта за кройка, цвят и щампа. Избраната от онлайн феновете тениска беше показана за пръв път на живо от лицето на #steniskanabala 2016 – блогърът и писател Емил Конрад, който стана и лицето на кампанията за тази година. Подкрепа към нея изразяват и младите таланти на родната музикална сцена Славин Славчев, Невена Пейкова и дуетът Пламен и Иво.

Вдъхновяващ пример за #steniskanabala даде група абитуриенти от Пирот преди три години. През 2013 г. един цял випуск там отиде на бала си с тениски, вместо с рокли или костюми и дари спестените пари на деца в неравностойно положение. През 2014 г. "Мото-Пфое пое щафетата и у нас и вече трета година продължава инициативата. С всяко следващо издание кампанията набира все по-голяма популярност сред хората у нас, а така и събира повече средства и изпраща повече абитуриенти-сираци в университетите. През 2015 г. #steniskanabala успя да събере над 130 хил. лв., чрез които няколко десетки деца в неравностойно положение вече са студенти.

Водещи

Най-четени