Първият у нас енергиен омбудсман вече е факт 13.03 | 16:53

Новото звено към ЧЕЗ бе представено в деня на отворените врати на компанията

От Марио Евстатиев

Първият в България енергиен омбудсман вече е факт. Той се казва Радослав Димитров и бе представен на специално организиран ден на отворени врати в центъра за обслужване на клиенти на електроразпределителното дружество ЧЕЗ.

Задачата на енергийния омбудсман ще бъде да разглежда случаи на граждани, съмняващи се в коректността при решаването на техни жалби до дружествата на компанията.

Според изявленията по време на представянето първият фирмен омбудсман на ЧЕЗ ще спазва неутралитет както спрямо клиентите, така и спрямо дружествата от групата в България и "винаги ще взема предвид аргументите и на двете страни". Той ще проверява всеки сигнал, независимо от предходните заключения по него.

Енергийният омбудсман разясни обаче, че ако гражданите са подали сигнал до ДКЕВР или Министерството на икономиката, той няма да има правомощията да се произнесе по него, това ще трябва да сторят съответните институции.

Идеята за създаването на енергиен омбудсман дошла от опита на компанията в Чехия, където тази длъжност работи от 2009 г. Според фирмата инициативата щяла да възстанови доверието на клиентите.

В рамките на деня на отворени врати, омбудсманът Радослав Димитров се срещна с граждани в центъра за обслужване на клиенти.

Енергийният омбудсман ще бъде пряко подчинен на регионалния мениджър на компанията за България.

Водещи