Държавната "Автомагистрали" закупила некачествени и опасни електронни знаци 08.08 | 15:28
Знаци са дефектни, твърди анализ на Европейския център за транспортни политики
Електронни пътни знаци със сменяеми съобщения (VMS), ползвани от "Автомагистрали" ЕАД, представляват потенциална опасност за тежки пътни инциденти. Това става ясно от проверка на Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП), извършена в базата в Ихтиман на "Автомагистрали" ЕАД. Замерванията са съгласувани и направени с разрешението на институцията.
Оказва се, че едната група електронни знаци, закупени от държавната фирма, покриват минималните европейски и национални изисквания, което е видно от надлежно поставена CE маркировка. И това ги прави подходящи за използването им за временна организация на движението и безопасното им приложение в обхвата на пътя.
Втората група обаче не отговаря на стандартите за яркост през светлата и тъмната част на денонощието. Установено бе, че заради това може да се получи т.нар. "фантом" ефект и знакът да загуби частична или пълна четимост. Основна функционална характеристика на VMS е той да може да работи, както в светлата така и в тъмната част на денонощието, като преминаването от единия в другият режим трябва да става посредством сензори, напълно автоматично и без външна намеса на оператор. Това се прави с цел да не се заслепяват водачите през тъмната част на денонощието, ако знакът работи с твърде висока яркост, или той да се окаже абсолютно нечетим през деня, ако яркостта е твърде ниска. Проверката ни в базата в Ихтиман показа, че при втората група VMS липсват сензорите и заради това яркостта на светенето през нощта и през деня застрашава безопасността на движението.
Друго съществено нарушение на европейските нормативи е начинът на закрепване на електронните табла. Те са монтирани към конструкцията на специализираните МПС, собственост на "Автомагистрали" ЕАД, с обикновени строителни планки, което е изключително опасно с оглед на това, че могат да причинят ПТП при рязко спиране на специализираното МПС. Това може да доведе до отделяне на VMS от конструкцията. По стандарт закрепването трябва да е посредством сертифицирани багажници и аксесоари към покривната част на специализираното МПС.
ЕЦТП е изпратил до фирма "Автомагистрали" ЕАД и до МРРБ резултатите от проверката, които са подкрепени с богат снимков материал.
Водещи
-
Пети ден продължават проблемите с тока в десетки населени места ОБЗОР
Най-тежка продължава да е обстановката в община Ловеч
29.12 | 18:00
-
Спасиха бедстващо семейство до Трявна, блокирано от снеговете без ток и храна
Двете жени и мъжът с тях са от Гурково и дса ошли в семейната им къща на селото преди...
29.12 | 17:40
-
Бърдаров: Демографските данни показват, че през 2023 г. имахме голям механичен прираст
Ако и тази година се запази тенденцията, значи сме достигнали точката на пречупване -...
29.12 | 17:20
Най-четени
-
Помните ли Кървавата Валя? Осъдената за три брутални убийства излиза от затвора
Тя е жената с най-дълъг стаж зад решетките у нас
29.12 | 11:20
-
Рязка промяна във времето
Атмосферното налягане ще бъде по-високо от средното за месеца и през деня няма да претърпи...
29.12 | 09:03
-
Детското шампанско може да повлияе негативно на децата и тийнейджърите
За това говори клиничният психолог Марианна Абравитова.
29.12 | 09:40
-
На 1 януари 2025 г. България влизат изцяло в Шенген. Какви промени ще има по границите ни?
През последните дни на ГКПП "Кулата" тече усилен ремонт – пътят към Гърция се разширява с още...
29.12 | 11:40