ЕК се готви за амбициозни промени в автомобилния сектор 12.07 | 11:08
Значително понижение на емисиите СО2 от автомобилите, искат от Комисията
Европейската комисия предложи допълнително понижение на емисиите въглероден диоксид (СО2) от автомобилната индустрия.
В момента емисиите от автомобилите и микробусите са в размер на 135,7 грама въглероден диоксид на километър, отбелязват от ЕК. Задължителната цел за 2015 година е в размер на 135 грама на километър.
От Комисията предлагат по-амбициозна цел - до 2020 година емисиите да бъдат до 95 грама СО2 на километър. Това е идеята за автомобилите, а за микробусите предложението е емисиите да се намалят от 181,4 грама през 2010 година (последната година, за която има налични данни) на 147 грама на километър през 2020 година.
Задължителната цел при лекотоварните автомобили беше 175 грама през 2017 година.
От Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA) обаче имат други данни. Според тях в момента емисиите от автомобилите са средно 136,6 грама на километър. От асоциацията припомнят, че през 1995 година емисиите са били в размер на 186 грама и това понижение е коствало много допълнителни разходи за производителите.
В тази връзка и понижението, предложено от ЕК е определено като "екстремно предизвикателно". Причината е, че подобни задължения не се поставят на конкурентите от САЩ, Китай или Япония, коментират още производителите.
Нещо повече секторът продължава да усеща сериозно кризата в Европа и по-специално еврозоната. Очакванията са новите регистрации на автомобили през 2012 година да намалеят със 7% (спрямо 2011 година), а продажбите да намалеят до 12,2 млн. продадени бройки, спрямо 13,1 млн. през миналата година.
В заключение от ACEA коментират, че автомобилният сектор е много широк и компаниите са с различни възможности. по тази причина от организацията поискаха малко време за консултации пред да излязат с официалното си становище за това предложение.
Според изчисленията на ЕК при внедряването на новите цели всеки нов автомобил ще спестява на собственика си средно около 340 евро от разходи за гориво през първата година и общо около 2904—3836 евро през целия жизнен цикъл на автомобила (13 години) в сравнение с поставената за 2015 г. цел.
При микробусите средната икономия на разходи за гориво се оценява на около 400 евро през първата година и на 3363—4564 евро за целия им 13-годишен жизнен цикъл.
Като цяло потребителите ще спестяват около 30 млрд. евро годишно от разходи за гориво и е изчислено, че постигането на тези цели може да увеличи БВП на ЕС с 12 млрд. евро годишно и разходите за заетост с около 9 млрд. евро годишно.
Според предложенията става дума за евентуална икономия на общо 160 млн. тона нефт — на стойност около 70 млрд. евро по днешни цени — и на около 420 млн. тона CO2 до 2030 г.
Водещи
-
Еврозоната вече е мираж, смята финансистът Любомир Дацов
"За първи път се внася Закон за бюджета, който е незаконосъобразен", заяви той
05.01 | 18:00
-
Киселова: Няма проблем, че не е приет бюджет
По думите ѝ е въпрос на предложение от страна на правителството дали ДДС ставката върху хляба...
05.01 | 17:40
-
Добрев: Защо Кирил Петков се опитва да докаже, че не е бил пиян и/или дрогиран в деня на ареста на Борисов?
По-добре за защитата му да е бил под въздействието на някакви субстанции и в момент на...
05.01 | 17:00
Най-четени
-
Слънцето се показва в неделя, идва затопляне
Максималните температури ще бъдат между 4° и 9°, в София - около 4°
05.01 | 08:57
-
Миролюба Бенатова: Очертава се пак да има избори, дори да има кабинет
Генка Шикерова: Големият отсъстващ за пореден път е Доган
05.01 | 12:00
-
След тест с кръв, урина и коса Кирил Петков доказва, че не взема дрога
Изследването е проведено във ВМА
05.01 | 14:30
-
Зимен Кръстовден е, ето какви са традциите
Вижте какви ястия се слагат на трапезата и как да ги приготвим на Попова Коледа
05.01 | 09:15