ЕП: Самолетите да плащат екотакси само, когато летят в рамките на ЕС 12.07 | 12:19
Освобождаването им от това задължение обаче ще е в сила само до 2021 г.
Евродепутатите искат за самолетите, които обслужват линии, стигащи извън пределите на Европейския съюз, да не плащат екотакси. Членовете на ЕП подкрепят изключването на международните полети от системата на ЕС за търговия с емисии, съобщиха от Страсбург. Ако идеята бъде приета, европейските авиокомпании ще плащат за изхвърлените вредни газове само в небето на Общността. Идеята на евродепутатите обаче е тази дерогация да бъде валидна само до края на 2020 г.
В очакване на световна схема за компенсиране на емисиите на въглероден диоксид (CO2) от въздушния транспорт евродепутатите от комисията по околна среда удължиха срока на освобождаването от заплащане на емисии при международните полети.
От 1 януари 2021 г. авиационният сектор трябва да получава безплатно само половината от квотите си за СТЕ при 85% днес. Комисията по околна среда в ЕП настоява също така държавите членки да заделят приходите от търговията с квоти за емисии за политики в областта на изменението на климата. Европейската комисия ще трябва да изготви доклад за създаването на цялостната схема в рамките на Международната организация за гражданско въздухоплаване (ИКАО) и ако е необходимо, да предложи изменение, отмяна или удължаване на освобождаването.
"Разумно е да удължим срока на освобождаването за международните полети от и до ЕС, докато се постигне по-голяма яснота относно схемата на ИКАО. За разлика от Европейската комисия обаче считам, че това освобождаване трябва да бъде ограничено във времето, за да бъдем сигурни, че схемата за компенсиране и намаляване на емисиите на въглероден диоксид в международната авиация (CORSIA) ще постигне целите си", каза докладчикът и евродепутат от Великобритания Джули Гърлинг. "Авиацията е отговорна за 1,3% от глобалните емисии на CO2 и този процент ще се увеличи значително през следващите десетилетия, ако не бъдат предприети ефективни действия. ЕС вече има водеща роля при решаването на този проблем и не трябва да оставяме темпото да отслабва. Като докладчик за фаза IV на системата на ЕС за търговия с емисии съм наясно, че авиационният сектор трябва да поеме своя справедлив дял от отговорността за намаляването на емисиите", добави тя.
Законодателното предложение беше прието с 57 гласа "за", срещу 3 "против" и 6 "въздържал се". То ще бъде гласувано в пленарна зала през септември в Страсбург.
Водещи
-
МВнР с предупреждение към бългрите в Канада и пътуващите натам
Има интензивни горски пожари в канадските провинции Алберта и Британска Колумбия
16.05 | 15:30
-
Йотова от Харманли: Потоците от мигранти няма да приключат, а ще се засилят
Според нея с новия европейски пакт се поставят още по-сериозни условия към страната ни
16.05 | 15:20
-
Калин Стоянов: Миграционният натиск към България продължава да намалява
Той подчерта, че към днешна дата идентифицирането на непридружени малолетни и непълнолетни...
16.05 | 15:10
-
Изплуваха подробности за убийството с разчленения и изгорения мъж край Ботевград
Доста често Кънчо носеше торбите на Огнян, който беше глухоням, разказа кметът на село...
16.05 | 15:00
Най-четени
-
Остава ден до държавните зрелостни изпити след 12 клас
По данни на МОН най-предпочитаният предмет за втората задължителна матура отново е английският...
16.05 | 09:15
-
Пореден протест в центъра на София
Недоволните се заканват от следващата седмица протестът да се премести пред сградата на...
16.05 | 08:45
-
Служебният кабинет форсира ядрените и газови проекти
През декември миналата година парламентът прие решение да бъдат предприети действия за...
16.05 | 11:59
-
Костадин Ангелов: 2024-а година е. Магистрала „Хемус“ вече трябваше да достига Велико Търново
Кирил Петков, Асен Василев, Бойко Рашков, Денков и компания пропиляха три години
16.05 | 12:15