Европарите - адреналин, а не наркотик 07.11 | 10:20
Bюджет за кохезионната политика не трябва да бъде намаляван, смята Дончев
"Европейските пари трябва да бъдат адреналин, а не наркотик за държавите бенефициенти". Това заяви министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев в Кипър по време на неформална среща на министрите, отговорни за кохезионната политика, съобщи офисът на министъра.
По време на срещата, посветена на функционирането на Структурните и Кохезионния фонд през следващия програмен период, Дончев защити позицията на България, че политиката по сближаване цели насърчаване на заетостта, икономическия растеж и конкурентоспособността. Според министъра първоначално предложеният бюджет за кохезионната политика не трябва да бъде намаляван.
"Политиката по сближаване не е само инструмент за харчене на пари, дори не е само инструмент за по-ефективно харчене на пари - тя е най-важният ни инвестиционен инструмент днес", заяви Дончев. Той подчерта, че подкрепата от Структурните и Кохезионния фонд трябва да бъде концентрирана върху по-слабо развитите региони, за да не се забавя процесът на сближаване.
По думите му кохезионната политика е единственият финансов инструмент, който инвестира целенасочено в намаляване на разликите между отделните региони и допринася за това Европа да бъде по-свързана и по-координирана, пише БТА. Министърът подчерта още, че освен да се фокусира върху икономически растеж и работни места, в следващия програмен период кохезионната политика ще бъде инструмент за търсене и гарантиране на финансова дисциплина на макро ниво и средство за мотивиране и натиск за провеждане на реформи в редица ключови сфери.
"Кохезионната политика и вноските на различните държави не са въпрос на прост паричен трансфер и консумация на средства. Необходимо е да се промени мисленето по отношение на политиката по сближаване и то да не се свежда само до въпроса кой колко харчи и кой колко дава", заяви Дончев. Той защити тезата, че страните-донори имат икономически ползи от вноските, които правят. Със своите големи инфраструктурни проекти новите страни-членки създават допълнителни пазарни възможности за бизнеса, допринасят за придвижването на хора и стоки по новоизградена пътна инфраструктура и не на последно място - инвестират в мерки за опазване на околната среда, чистота на въздуха и съхраняване на водните ресурси, обясни Дочев.
"Това не са локални, а споделени ползи за всички региони, защото ефектът от тях се разпростира отвъд териториалните граници на държавите", посочи министърът.
Водещи
-
Пенсионерите да се разбързат, днес изтича важен срок
Тъй като много често пенсионерите не са информирани за това обстоятелство, е важно да се знае,...
20.01 | 14:57
-
Росен Желязков ще бъде на двудневно работно посещение в Страсбург
Премиерът Росен Желязков ще представи основните приоритети на българското правителство. Фокус...
20.01 | 14:45
-
НСО обяви 30 свободни позиции за служители по охрана и шофьори
Кандидатите трябва да са пълнолетни български граждани, неосъждани, физически и психологически...
20.01 | 14:30
-
Съдът в Търговище призна за невинна 35-годишната акушерка, обвинена за смъртта на новородено
Тричленен състав на окръжния съд призна обвиняемата за невинна по повдигнатите ѝ обвинения.
20.01 | 14:15
Най-четени
-
Ивайло Иванов вече не е част от ръководния екип на Министерството на вътрешните работи
Той подаде оставка като началник на кабинета на вътрешния министър Даниел Митов, съобщиха от...
20.01 | 13:00
-
Отбелязваме един от най-значимите зимни празници в българския народен календар - Петльовден
Странджанските традиции
20.01 | 10:15
-
Слънчево и сравнително топло над цялата страна
20.01 | 08:00
-
Производители: Не е нормално един прекупвач да получава повече от нас
"Не е нормално един прекупвач да получава повече от производителя, заяви Чаушев.
20.01 | 11:15