Екипажът на бг самолета, попаднал в турболенция, е действал както трябва 18.06 | 12:59
Лоша координация между ръководител полети и екипажа е най-вероятната причина за попадането на аероплана в турболентна зона, смята собственикът му Валтер Колев
Лоша координация между ръководител полети и екипажа е най-вероятната причина за силната турбуленция на полет между Прищина и Базел. Според авиоексперти пилотите могат да прогнозират подобни явления, но трябва да получават навременна и актуална информация, за да планират заобикаляне на облака или отмяна на маршрута.
Собственикът на авиокомпанията призна пред Нова телевизия, че има пострадали хора.
"В случая екипажът ми е действал така, както трябва да се действа. Турбуленция има дори в чисто и ясно време”, заяви Валтер Колев - собственикът на самолета, който в понеделник претърпя инцидент.
"Има една жена с ударена вежда и един човек, който се е оплакал, че го боли вратът. Моят командир, който е там, лично е минал през всички пътници и се е уверил, че всички, освен тези двамата са здрави, но все пак е извикал медицински екип”, каза още той.
"Откачени седалки няма, такова нещо в авиацията няма. Тази ситуация ми се е случвала десетки пъти. Имало е паднала количка. Тя е малка, сгъваема, около 300 гр.”, обясни Колев.
"Попадането в турбуленция е често срещана ситуация при пътуване със самолет, но не толкова често се случва по този начин. Нашите изисквания са много строги – пътникът от излитане до кацане не трябва да усеща нищо, а не да повръща по време на полет”. Това коментира в студиото на "Здравей, България” специалистът по самолетни инциденти Ангел Борисов относно пътниците, които в понеделник бяха ранени в следствие на силна турбуленция.
"Зоните, които са с турбуленция не се появяват внезапно. Ръководител въздушно движение следи по трасето самолетите, които са прелитали преди това и уведомява следващите екипажи за налична турбуленция, особено когато говорим за гръмотевична деятелност”, обясни още Ангел Борисов.
По думите му решението за заобикаляне на тези облаци се взима от командира на екипажа с уведомление на ръководител полети, че той се отклонява от трасето. "Това отклонение е различно в зависимост от бурята. Ако имаме локално петно, може да се заобиколи с 10-20 км. Но когато има широк фронт, какъвто най-вероятно имаме в този случай, той може да се отклони и на 100 км”, каза още Борисов.
"В случая синхронът между ръководител полети и екипажа не е осъществен нормално. Възможно е и екипажът да не е получил такава информация, ако преди това не са прелитали по това трасе други самолети”, коментира Ангел Борисов.
Според него е учудващо и откачването на няколко седалки. "Това говори, че при монтажа им те не са фиксирани както трябва. По принцип те би трябвало да са фиксирани така, че откачането им да е невъзможно”, каза Борисов.
Водещи
-
39 363-има българи изкарват над 10 000 лева на месец, показват данни на МБ
Българите са най-недоволни от живота спрямо другите европейци
25.12 | 16:00
-
Ето какво ТОЧНО се прави с ПАРИЧКАТА от питката
В България традицията да се поставя паричка в питката за Бъдни вечер е един от най-старите и...
25.12 | 15:40
-
Златен дъжд се посипва върху щерката на емблематична наша журналистка, починала наскоро
Неда, дъщерята на топ журналистката Маргарита Михнева от брака й с тенисиста Петър Михнев,...
25.12 | 14:59
-
Валежи от сняг и виелици по места прогнозират синоптиците
Обилни снеговалежи в Северна България
25.12 | 14:40
Най-четени
-
Честито Рождество Христово!
По улиците тръгват коледари, които тропат по вратите на къщите и пеят „Бог се роди, Коледо“.
25.12 | 09:00
-
Обявиха оранжев и жълт код
Единствено за две области няма предупреждение - Кюстендил и Благоевград.
25.12 | 09:40
-
Зоните за почасово платено паркиране в София няма да работят на 25 и 26 декември
Преди дни от Столичната община съобщиха за промяна на организацията на движението на градския...
25.12 | 10:40