Електромобилите приковаха вниманието на Автосалон София 2011 20.06 | 13:23
Единият от тях може би дори ще бъде произвеждан и в България
![Електромобилите приковаха вниманието на Автосалон София 2011](http://inews.bg/pictures/60546-1_1004.jpg)
Тазгодишното издание на Автосалон София, което приключи преди ден, събра рекорден брой посетители - около 60 хиляди. Салонът представи на български и чуждестранни гости над 50 автомобилни новости, концепции, модификации и фейслифтове, но най-голям интерес за феновете на автомобилната индустрия се оказаха електрическите автомобили.
Мнозина смятат електромобилите за бъдещето на автомобилостроенето и с право.
Новите коли се движат изцяло благодарение на електрическа енергия и с всяка изминала година се приближават все повече до възможностите на един класически бензинов или дизелов автомобил, но с по-малък разход на енергия и при почти нулев разход за поддръжка. Освен това електрическите коли са с нулев показател за отделени вредни емисии, което е силно положителен фактор от гледна точка на идеята за опазване на околната среда, която е изключително актуална от няколко десетилетия насам.
Два от представените автомобили - Citroen C-ZERO и Peugeot iOn вече са на българския пазар, а в рамките на следващата година премиера трябва да направи и Renault Fluence E.Z. Останалите електромобили представени в Inter Expo Center бяха Opel Ampera, Chevrolet Volt и Great Wall C-20 EV.
Последният от тези автомобили - C-20 EV на Great Wall може би, дори ще бъде произвеждан в България или по-конкретно край Ловеч, където тази година врати отваря новопостроеният завод на китайската Great Wall Motors, чийто партньори от българска страна са Litex Motors. Очаква се производството на C-20 EV да започне в края на 2012 или началото на 2013г.
Въпреки неоспоримите предимства, които електрическите автомобили притежават спрямо конвенционалните, много от посетителите на автосалона в София споделиха, че едва ли биха закупили електромобил в близките няколко години.
Къде се крият причините за този скептицизъм на съвременния потребител спрямо електромобилите?
На първо място това е цената. В момента електрическите автомобили се намират във високия ценови клас и въпреки относително малките си размери могат да се закупят за същата сума, за която би се закупил и един напълно оборудван и внушителен джип например.
Влияние освен това оказва и факта, че както в България, така и в голяма част от страните от Европейския съюз все още няма напълно изградена мрежа от зарядни станции, които да обслужват хората с електрически автомобили.
Фактът е и че автономният пробег на един електромобил при пълен заряд на батерията е до 160км, докато един средно пестелив бензинов автомобил може да измине близо 700 километра с пълен резервоар. За финал трябва да се отбележи и консерватизма на българския потребител, който малко по-трудно приема иновации с толкова радикални пропорции.
Не можем да се отрече, че електрическият транспорт е една привлекателна алтернатива, особено когато всеки един от нас би имал възможността да стигне от столицата до морето на цена до три пъти по-малка от тази на един автобусен билет и то при удобствата на личния автомобил.
Цената на самата кола обаче и липсата на условия за ползването на такъв тип возило карат не само българския, но и европейския купувач, поне за сега да въздиша с надежда.
Водещи
-
Атанас Зафиров е новият председател на Националния съвет на БСП
Той се яви на балотаж с Борислав Гуцанов
16.02 | 18:44
-
ДСБ започва подготовка за президентските избори догодина
16.02 | 18:00
-
Австрия: Атентатът във Филах е ислямистка атака, свързана с ИДИЛ
Австрийският вътрешен министър благодари на шофьор от фирма за доставки на храна, който спрял...
16.02 | 17:40
-
Застудява още, жълт код за валежи в 13 области
Ще се образува и ще се задържи снежна покривка
16.02 | 17:20
Най-четени
-
Борис Бонев: Часовникът на Апокалипсиса на София е на 12 без 5
Нужни са смели управленски мерки веднага, смяга той
16.02 | 13:20
-
БСП избира тайно председател на партията между седем кандидати
Това са Атанас Зафиров, Борислав Гуцанов, Кристиан Вигенин, Калоян Паргов, Боян Балев, Борис...
16.02 | 10:40
-
Бойко Ноев: Трябва да сме в първите редици на подкрепящите Украйна
Давам на Тръмп още две години слава, каза дипломатът
16.02 | 14:00