Жена заведе дело срещу Facebook 28.11 | 11:00
Делото засяга част от бизнес модела на социалната ѝ мрежа Facebook
Технологичният гигант Meta е изправен пред съдебно дело, в което се настоява компанията да спре да събира личните данни на потребителите за рекламни цели. Делото засяга част от бизнес модела на социалната ѝ мрежа Facebook.
Активистката в областта на технологиите и правата на човека Таня О'Карол е подала иск във Върховния съд на Лондон. Според нея Facebook нарушава общите разпоредби за защита на данните, като обработва и профилира личните ѝ данни, които след това се насочват към рекламодателите. Социалната мрежа генерира приходи от изграждането на профили на потребителите и свързването им с рекламодатели, които насочват реклами към хора, таргетирайки техните специфични интереси.
"Делото е наистина за това всички ние да можем да използваме социалните мрежи при наши собствени условия, без да се налага да приемаме, че трябва да бъдем подложени на изключително грубо проследяване и наблюдение, за да имаме достъп до тях", посочва О'Карол в интервю пред BBC Radio 4.
Според нея компанията нарушава Общия регламент за защита на данните на Великобритания, който дава право на лицата да не се съгласяват личните им данни да бъдат обработвани за маркетингови цели. Успешното разглеждане на делото може да създаде прецедент за милиони потребители на Facebook, социалните медии и търсачките.
Делото атакува бизнес модела на Meta и е поредното, което се отнася до регулаторните и правните противоречия в работата на компанията в Европа. О'Карол не иска обезщетение, а настоява за решение с "да" или "не" относно това дали може да даде своя отказ данните ѝ да бъдат събирани и предоставяни за рекламни цели.
От своя страна говорител на Meta каза, че потребителите имат достъп до инструмент за проверка на поверителността, където е обяснено какви точно данни се споделят на рекламодателите.
"Знаем, че неприкосновеността на личния живот е важна за нашите потребители и се отнасяме сериозно към това. Ето защо създаваме инструменти като проверка на поверителността и предпочитания за реклами, в които обясняваме какви данни са споделили хората и показваме как могат да упражняват контрол върху вида на рекламите, които виждат", посочва той.
Водещи
-
Слънчево с мъгли през уикенда
Натрупване на замърсители в атмосферата, заради тихото време
18.01 | 09:15
-
Дефицитът на лекарства отново тревожи обществот
Най-сериозно се усеща недостигът на антитромботични медикаменти
17.01 | 18:00
-
Мариан Бачев ще изпълни ангажиментите си като актьор към Русенския театър
Там той ще си партнира с Мая Новоселска
17.01 | 17:20
Най-четени
-
Петков: Ако трябва да сме честни, чувството в зала на заклеването на новото правителство не бе приятно
Според него най-важната промяна е, че независимо дали ПП–ДБ са управляващи или опозиция -...
17.01 | 09:45
-
В първия си работен ден: Мариан Бачев изплати 300 000 лв. хонорари на артистите
Всички постъпващи нареждания след 16.01.2025 г. ще продължават да бъдат изплащани по реда на...
17.01 | 14:32
-
Майката на издирвания Ники има нова версия за изчезването му
За мен детето ми е отвлечено с цел просия. А тези, дето ме обвиняват, изобщо не ме познават и...
17.01 | 11:45
-
Национална конференция на ИТН няма да има
Националната конференция на ИТН, която трябваше да се проведе на 18 януари е отложена, поради...
17.01 | 15:30