Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско 16.01 | 14:45
Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско, при която загинаха двама души, а други шестима бяха ранени? Сработила ли е системата на НКЖИ против инциденти и допусната ли е човешка грешка?
Темата в студиото на NOVA анализираха председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев и проф. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на железопътните предприятия, и експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов.
Тук има поне няколко грешки. Заради една не може да стане катастрофа. Има минимум едно действие против правилата”, категоричен е Бунев. Според него е невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е потеглил от коловоз без светлинна сигнализация.
Експертите обясниха, че най-вероятно една от композициите е тръгнала от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване. Влаковете се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.
"По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите. При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици”, каза Иванов.
"Никой не се събужда сутрин с мисълта как ще направи нарушение и как няма да се върне вечерта при семейството си. Има процедура, когато сигнализацията на железниците не функционира да се потегли от затворен изходен сигнал от гара с подходящия образец. Документът е писмен. Устни заповеди се избягват да се изпълняват. Никога не става въпрос за грешка на един човек или само една грешка, винаги е системна”, коментира в ефира на предаването "Твоят ден” по NOVA NEWS зам.-председател на "Клъстер Зелен транспорт” инж. Мартин Янев.
По негови думи за да се озове единият влак срещу другия, означава, че системите за безопасност не са сработили. "Системата на железниците е преосигурена откъм безопасност. Имало е опит да бъде спряно електрозахранването на едната машина. Това означава, че някой се е усетил, че има проблем по тресето, но за съжаление е било късно”, добави инж. Янев.
"От почти 20 години БДЖ не отговаря за инфраструктурата на влаковете, това е приоритет на Национална компания "Инфраструктура” обясни той.
Според инж. Янев страната се движи с изключително бавни темпове към процесите на дигитализация и повишаване безопасността на движението на железниците.
Водещи
-
Всеки трети българин едва свързва двата края
Малко над половината българи - 53 процента, определят житейския си стандарт като среден,...
30.01 | 11:45
-
Обявиха конкурс за омбудсман на Бургас
Мандатът на обществения посредник е 4 години и не повече от два последователни мандата
30.01 | 11:30
-
Сигнал за мръсен от запрашаване въздух. Жителите на столичен квартал са готови на протести
Това заяви Димитър Господинов, който сигнализира за проблема на живеещите в „Малинова долина“...
30.01 | 11:15
Най-четени
-
Асен Василев: Не съм фалшифицирал бюджети, Борисов и Костадинов почнаха да говорят в един глас
Василев категорично отхвърли обвиненията, че е фалшифицирал бюджети и обясни, че това е опорка...
30.01 | 10:59
-
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов коментира финансовото състояние на страната и еврозоната
"ПП-ДБ показаха, че не могат да управляват. Тяхната политика е да излезе друг виновен",...
30.01 | 09:59
-
"Възраждане" внася законопроект за изменение и допълнение на Закона за държавния печат и националното знаме на Република България
Дори партията се позовава на американския Закон за флага, който забранява издигането на всяко...
30.01 | 10:15
-
Земетресение с магнитуд в района на Благоевград
По данни на сеизмолозите от НИГГГ-БАН няма постъпили сигнали за материални щети. Експертите...
30.01 | 09:45