US учени намериха съединение, наутрализиращо коронавируса 15.09 | 11:00

Провели са успешни пити с лабораторни животни, заразени със SARS-CoV-2

От iNews.bg

Учените са открили най-малкото протеиново съединение, което неутрализира вируса SARS-CoV-2. Резултатите от съответното изследване са публикувани в списание Cell, предаде БГНЕС.

Експерти от университета в Питсбърг, САЩ, са извършили бърз анализ на 100 милиарда потенциални молекули, които могат да се свържат с коронавирусния S-протеин, участващ в инфекцията. В резултат на това учените са открили протеиново съединение, десет пъти по-малко от антитяло с пълна дължина, което, сливайки се с част от имуноглобулина, образува лекарството Ab8 и придобива функциите на антитяло с пълна дължина.

По-нататъшни експерименти показват, че дори най-ниските дози Ab8 значително намаляват броя на вирусни частици в заразени с коронавирус лабораторни животни. Учените отбелязват, че малкият размер на молекулата увеличава способността й да се дифузира в тъканите, помага за по-добрата неутрализация на вируса, а също така позволява приложението на лекарството чрез вдишване.

Освен това изследователите заключават, че лекарството не се свързва с човешките клетки, като по този начин минимизира негативните странични ефекти.