Алкохолът отключва 7 вида рак 25.07 | 12:06
Напитките обаче са опасни само за системно употребяващите
Консумацията на алкохол води до развитието на рак на гърдата и други шест вида тумори, убивайки около 500 000 души годишно или това прави 6% от всички смъртни случаи от рак, предупреждават учени. През последните 10 години бяха направени няколко десетки изследвания, които установиха връзката между употребата на алкохол и развитието на рак на редица човешки органи.
През 2010 г. учените доказаха, че пиенето на бира в големи количества може да ускори развитието на рака на дебелото черво. През 2011 и 2013 г. те разкриха връзката между спиртните напитки и рака на гърдата. Други изследвания показаха, че съчетанието на цигари с алкохол задълбочава канцерогенния ефект от последния.
Джени Конър от университета Отаго (Нова Зеландия) е обединила и систематизирала резултатите от последните изследвания. Целта й – да установи дали наистина има директна връзка между пиенето и развитието на раковите заболявания. Обединявайки резултатите от около 30 научни публикации по темата, Конър е достигнала до извода, че алкохолът е свързан най-малко със седем различни вида рак, включително на гърдата, на гърлото, на черния дроб, на хранопровода, на дебелото черво и др., предаде БГНЕС.
Това важи особено в случаите, когато човек пие в големи количества, надвишаващи 50 грама дневно. Фактът, че степента на риск зависи от изпитото количество означава, че връзката е причинно-следствена – с други думи консумацията на алкохол води до рак. Учените подчертават, че проблемът не засяга само хората пристрастени към чашката – "шансовете" да се разболеете от онкологично заболяване се повишава дори при тези хора, които пият умерено и не употребяват нищо по-силно от вино и бира. По тази причина Джени Конър призовава: намалете алкохола на глобално ниво.
Водещи
-
Бюджетната комисия даде "зелена светлина" за нов дълг от 3,8 млрд. евро
Гълъб Донев обясни, че средствата ще бъдат насочени към проекти по Плана за възстановяване и...
09.06 | 17:00
-
33 язовира у нас са запълнени на над 80%
Днес и през следващите три дни речните нива ще се понижават или ще останат без съществени...
09.06 | 16:45
-
Всички пенсии, отпуснати до края на 2025 г., ще бъдат увеличени със 7,8%
Надзорният съвет на НОИ заседава, за да утвърди осъвременяването на пенсиите, отпуснати до...
09.06 | 16:30
-
Израел нанесе масирани удари над Ливан след призив за евакуация
За първи път от началото на войната предупрежденията обхванаха всички райони на Бейрут,...
09.06 | 16:15
Най-четени
-
Тайна държава от ЕС не хареса първата българска възпоменателна монета от 2 евро, блокира я
В социалните мрежи се появиха и други спекулации, че става въпрос за Гърция, Хърватия или...
09.06 | 11:59
-
Емил Пармаков поема временно поста на Георги Кандев
В момента временно изпълняващ длъжността е Емил Пармаков.
09.06 | 10:59
-
Променят временно маршрутите на четири трамвая
Започва ремонт на релсите по бул. „Княгиня Мария Луиза“
09.06 | 09:30
-
СГС: Няма пречки за регистрацията на партия "Прогресивна България"
Адвокат Стефан Вълчев, който представлява “Прогресивна България“, поиска от съда да бъде...
09.06 | 11:15