Във Великобритания искат забрана за рекламата на пластична хирургия 25.01 | 14:48
Идва ли краят на рекламите, които предлагат нереалистични резултати?

Всички реклами на козметична хирургия, промотиращи интервенции като увеличаване на гърдите и липосукция на корема, трябва да бъдат забранени, съобщиха водещи пластични хирурзи, цитирани от в. Guardian. Те предупреждават, че индустрията се е превърнала в неконтролируем "Див Запад".
Медиците са членове на Британската Асоциация на Пластичните и Естетичните Хирурзи (BAAPS), които разполагат с всички необходими разрешителни и оперират във водещите частни клиники на Острова.
Хирурзите изтъкват вредите, които биха могли да нанесат неквалифицираните лекари, практикуващи в различните частни клиники във Великобритания и по света, които не са стандартизирани и които се рекламират широко по медиите и по различните улични рекламни носители, като билбордове, табели и други.
"През последното десетилетие BAAPS работиха неуморно за да образоват обществеността за опасностите от различните агресивни марктетингови трикове, които не само опетняват репутацията на индустрията, но биха могли да застрашат здравето на пациентите", коментираха от Асоциацията.
"Борим се срещу срещу всички нереалистични очаквания, породени от "разкрасяващите" риалити формати, срещу кичозните награди, които предлагат конкурентите, срещу гаранциите за "пълна промяна на тялото" и обещанията, че животът на клиентите ще се промени коренно. Във Великобритания се предлагат промо ваучери, тип "2 в 1". Нещата стигнаха твърде далеч и е крайно време за промяна", допълват от там.
Според Guardian различните здравни организации вече са се заели с въпроса и са започнали инспекции.
Това далеч не е първата инициатива в световен мащаб, която се опитва да ограничи влиянието на различните реклами, които създават нереалистични очаквания у потребителите.
Преди време Националната рекламна дивизия на САЩ (NAD) беше взето решение за забраната на козметични реклами, чиито образи са минали през Photoshop или някаква друга дигитална обработка.
Решението бе провокирано от новата реклама на водещата марка декоративна козметика на Procter & Gamble (P&G) CoverGirl. Визията на рекламната им, промотираща спиралата NatureLuxe Mousse Mascara, представлява снимка на модел, чиито мигли са дигитално обработени и са направени да изглеждат нереално красиви и дълги.
Водещи
-
МОН задейства мерки за привличане към професии с недостиг на специалисти
Той отбеляза, че през последните години са направени значителни крачки по отношение на...
01.10 | 17:40
-
Погребаха д-р Иса Али 45 дни след смъртта му
Това съобщиха от Районното мюфтийство - София.
01.10 | 17:20
-
Безплатна подмяна на отоплителни уреди — ето как
В рамките на проекта трябва да се подменят отоплителните устройства на твърдо гориво в 10 815...
01.10 | 16:59
-
Близо 40% от отличниците у нас избират да учат в Софийския университет
Тази година в Софийския университет се обучават 19 514 студенти и 1188 докторанти в общо 29...
01.10 | 16:45
Най-четени
-
Борисов: Има две теми с които правителството трябва да се справи - цените и водите
Попитан дали познава Таки, Борисов заяви, че никога не го е виждал
01.10 | 11:30
-
Желязков: Работим за увеличаване на добавката към пенсията на починал съпруг
Премиерът добавя, че днес отдаваме почит на хората, които със своя труд и мъдрост градиха...
01.10 | 10:45
-
Пеевски: С Борисов обсъдихме закриването на ДАИ
Той коментира и опасенията на опозицията за дупка в бюджета
01.10 | 11:15
-
Изнасят чували с тела в хаоса на Филипините
Болниците са препълнени, а спасителите работят без почивка
01.10 | 13:00