Газираното по-опасно от цигарите 08.01 | 15:40
То увеличава мазнините в корема с 10% и дори влошава паметта
Газираните безалкохолни напитки са по-вредни за човешкото тяло дори от цигарите, показват изследванията.
Научното списание JAMA Internal Medicine публикува мащабно проучване за причините за преждевременната смърт. Една от тях беше честата консумация на сладки газирани напитки.
В проучването са участвали 450 хиляди души от 10 европейски страни. Изводите от проучването бяха, че хората, които консумират повече от два литра газирани напитки дневно, имат повишен риск от преждевременна смърт.
Честата консумация на газирано увеличава мазнините в корема с 10% и дори влошава паметта.
Напитките с високо съдържание на захар са особено вредни за мозъка.
Изследователите твърдят, че прекомерната консумация на сладки напитки в юношеска и зряла възраст може да увеличи риска от рак на дебелото черво при жените. Вредни са не само заради високото количество захар, но и заради многобройните видове консерванти и оцветители, които са необходими за производството им. Те влияят негативно и на сърцето. Тази година Американската кардиологична асоциация проучи здравните досиета на над 6000 души.
Изследването им установява, че тези, които пият повече от една бутилка сладко безалкохолно дневно, имат значително повече мазнини в кръвта и много висок "лош" холестерол.
Водещи
-
До 25 000 евро санкции за фирми, подвеждали клиенти за бързи кредити
КЗП ще продължи проверките в сектора на небанковото кредитиране, включително по отношение на...
12.06 | 17:44
-
Георги Вълчев: Ще променим учебните програми предсрочно
Олекотяване без ущърб в качеството
12.06 | 17:30
-
Спортната журналистка прикова погледите на Спортната журналистка прикова погледите на Световното
Тя сподели поредица от снимки в профила си в Инстаграм, а под тях се събраха 205 000 лайка за...
12.06 | 17:15
-
Ново огнище на ебола в Демократична република Конго предизвиква сериозно безпокойство
Защо експертите смятат, че е малко вероятно да се стигне до пандемия?
12.06 | 17:00
Най-четени
-
Интернет потребители са убедени, че Шакира е била заменена от двойник на Световното първенство през 2026 г.
Доказателствата? Според тези, които защитават теорията, звездата е изглеждала различно
12.06 | 14:15
-
Румънски медии признаха енергийното надмощие на България
Провалът на румънските фондове
12.06 | 16:15
-
МВнР свали снимката на Велислава Петрова с голото рамо пред Хакан Фидан
Снимката все още циркулира в социалните мрежи, включително и в официалната фейбсук страница...
12.06 | 11:17
-
Валя Балканска призна, че е гледала до последната минута финала на „Евровизия“ и не е успяла да скрие сълзите
Според нея Дара е пример за млад артист, който не се отказва и постига успеха си с много...
12.06 | 15:45