Диспечери на тел. 112 ще преценяват колко бързо да дойде линейката 15.12 | 18:10

Телефонистите ще бъдат обучени да се ориентират по 550 медицински въпроса

От iNews.bg

Въпросникът за състоянието на пациентите, които се обаждат на Спешна помощ, съдържат 550 въпроса. На тях трябва да бъдат обучени всички диспечери на единния спешен номер тел. 112, за да се ориентират за нивото на спешност на съответния пациент и съответно линейката да пристигне между 8 минути – за най-тежките случаи, и до 2 часа – за най-леко спешните. Това съобщи зам.-министърът на здравеопазването д-р Ваньо Шаров.

Това предвижда новият стандарт за работа на Спешна помощ, който до две седмици ще бъде публикуван в Държавен вестник, предаде Дарик.

6000 души вече са били обучени да работят с новите въпроснии и да преценяват спешността на пациентите. За три месеца трябва да минат през обучение абосолютно всички диспечери от тел. 112.

Според определеното от диспечера състояние на пациентите от началото на 2016 г. линейките ще достигат до домовете на болните хора в ишнтервала между 8 минути и 2 часа.

От разстояние и според отговорите на въпросите, диспечерите ще трябва да определят в коя от трите категории да поставят съответния пациент. С код "червено" ще са най-спешните пациенти, чийто живот е застрашен, с код "жълто" ще се определят нестабилните или потенциално нестабилните спешни пациенти, а с код "зелено" – стабилните пациенти, при които има нисък риск от настъпване на усложнения.

От Министерството на здравеопазването очакват новият стандарт да бъде въведен без проблеми.

"Основният въпрос е как да се подобри работата на телефон 112, като това трябва да се случи със съвместните усилия на министерството и на МВР", обясни зам.-министърът на здравеопазването д-р Ваньо Шарков.

Според него проблемите ще дойдат от категорията "зелени пациенти", при които пристигането на Спешната помощ и лечението ще е отложено до 2 часа. "Никой не очаква Спешна помощ да се бави толкова, но трябва да си дадем ясна сметка и като пациенти, че ако някой се бори за нечий живот, трябва да изчака колегите да си свършат работата, да има по-коректно отношение към хората, които работят в тези условия", каза Шарков.

Телефонният триаж ще се прави от диспечерите на телефон 112, които трябва да бъдат обучени в рамките на три месеца, за да преценяват състоянието на пациентите. Те ще могат да постигат това още с първите въпроси. "Никой няма да задава излишни въпроси, ако пациентът има нужда от Спешна помощ", увери зам.-министърът.

 

 

Телефонистите ще бъдат обучени на 550 медицински въпроса

Въпросникът за състоянието на пациентите, които се обаждат на Спешна помощ, съдържат 550 въпроса. На тях трябва да бъдат обучени всички диспечери на единния спешен номер тел. 112, за да се ориентират за нивото на спешност на съответния пациент и съответно линейката да пристигне между 8 минути – за най-тежките случаи, и до 2 часа – за най-леко спешните. Това съобщи зам.-министърът на здравеопазването д-р Ваньо Шаров.

Това предвижда новият стандарт за работа на Спешна помощ, който до две седмици ще бъде публикуван в Държавен вестник, предаде Дарик.

6000 души вече са били обучени да работят с новите въпроснии и да преценяват спешността на пациентите. За три месеца трябва да минат през обучение абосолютно всички диспечери от тел. 112.

Според определеното от диспечера състояние на пациентите от началото на 2016 г. линейките ще достигат до домовете на болните хора в ишнтервала между 8 минути и 2 часа.

От разстояние и според отговорите на въпросите, диспечерите ще трябва да определят в коя от трите категории да поставят съответния пациент. С код "червено" ще са най-спешните пациенти, чийто живот е застрашен, с код "жълто" ще се определят нестабилните или потенциално нестабилните спешни пациенти, а с код "зелено" – стабилните пациенти, при които има нисък риск от настъпване на усложнения.

От Министерството на здравеопазването очакват новият стандарт да бъде въведен без проблеми.

"Основният въпрос е как да се подобри работата на телефон 112, като това трябва да се случи със съвместните усилия на министерството и на МВР", обясни зам.-министърът на здравеопазването д-р Ваньо Шарков.

Според него проблемите ще дойдат от категорията "зелени пациенти", при които пристигането на Спешната помощ и лечението ще е отложено до 2 часа. "Никой не очаква Спешна помощ да се бави толкова, но трябва да си дадем ясна сметка и като пациенти, че ако някой се бори за нечий живот, трябва да изчака колегите да си свършат работата, да има по-коректно отношение към хората, които работят в тези условия", каза Шарков.

Телефонният триаж ще се прави от диспечерите на телефон 112, които трябва да бъдат обучени в рамките на три месеца, за да преценяват състоянието на пациентите. Те ще могат да постигат това още с първите въпроси. "Никой няма да задава излишни въпроси, ако пациентът има нужда от Спешна помощ", увери зам.-министърът.