Колко сол е полезно да ядем? 24.11 | 10:02
Лекарите съветват да не прекаляване със солените храни, но и да не се лишаваме от тях
Консумацията на умерено количество сол е по-здравословна, отколкото прекалено малката или прекалено многото такава, твърдят изследователите.
Лекарите непрекъснато предупреждават, че високият прием на сол увеличава риска от високо кръвно налягане и други сърдечни проблеми, но последните проучвания започват да развенчават този мит, пише Reuters.
Изследователи от университета в Макмастър, Канада установили, че хората, които консумират умерено количество сол, са имали най-малък риск от сърдечни проблеми, а тези, които обичат да ядат повече солено, имат повишен риск от инсулт, инфаркт и други сърдечно-съдови заболявания.
Изненадващо се оказало обаче, че тези, които не наблягат на солта в храната си, също показали риск от сърдечно-съдови заболявания и сърдечна недостатъчност.
За целите на изследването, учените направили клинични проучвания на натриевите и калиевите нива в урината на близо 30 000 души.
След около 4 години, около 16% от участниците в проучването са имали някаква проблеми със сърцето. Екипът после сравнил връзката между приема на сол и риска от сърдечно-съдови проблеми.
Както и при предишни проучвания, и това установило, че високият прием на сол – от около 7-8 грама на ден - е вредно за здравето. Но неочаквано се оказало и, че ниският прием на сол – около 3 грама на ден, също създава рискове от увеличаване на смъртните случаи, вследствие на сърдечно-съдови заболявания и сърдечна недостатъчност.
Високото кръвно налягане или хипертонията е една от водещите причини за инсулти, инфаркти и други сърдечно-съдови заболявания, които са причина за най-много смъртни случаи в световен мащаб, като отнемат живота на повече от 17 милиона души годишно.
Водещи
-
До 25 000 евро санкции за фирми, подвеждали клиенти за бързи кредити
КЗП ще продължи проверките в сектора на небанковото кредитиране, включително по отношение на...
12.06 | 17:44
-
Георги Вълчев: Ще променим учебните програми предсрочно
Олекотяване без ущърб в качеството
12.06 | 17:30
-
Спортната журналистка прикова погледите на Спортната журналистка прикова погледите на Световното
Тя сподели поредица от снимки в профила си в Инстаграм, а под тях се събраха 205 000 лайка за...
12.06 | 17:15
-
Ново огнище на ебола в Демократична република Конго предизвиква сериозно безпокойство
Защо експертите смятат, че е малко вероятно да се стигне до пандемия?
12.06 | 17:00
Най-четени
-
Румънски медии признаха енергийното надмощие на България
Провалът на румънските фондове
12.06 | 16:15
-
Интернет потребители са убедени, че Шакира е била заменена от двойник на Световното първенство през 2026 г.
Доказателствата? Според тези, които защитават теорията, звездата е изглеждала различно
12.06 | 14:15
-
МВнР свали снимката на Велислава Петрова с голото рамо пред Хакан Фидан
Снимката все още циркулира в социалните мрежи, включително и в официалната фейбсук страница...
12.06 | 11:17
-
Глоба с фиш вече ще води и до отнемане на контролни точки
При повторно нарушение - 21 точки.
12.06 | 12:30