Кофеинът пази сърцето 27.08 | 15:30
Той също така топи мазнините, твърди научно изследване
Нивата на кофеин в организма могат да бъдат пряко свързани с отстраняването на телесните мазнини. По този начин пиенето на кафе всеки ден би могло да понижи риска от сърдечносъдови заболявания и диабет тип 2.
Научното изследване, което открива връзката между кофеина, мазнините и риска от диабет, е осъществено благодарение на екип учени от Каролинския институт в Швеция, Бристолския университет и Имперския колеж, Великобритания. Главен автор на труда, публикуван в списание BMJ Medicine е д-р Сузана Ларсон от Каролинския университет.
Изследването взима данни от близо 10 000 доброволци, като се проследяват генетичните състави. Следи се за разновидности на гени, които имат влияние върху начина, по който кофеинът се разгражда и влияе на организма, пише puls.bg.
Открити са рядко срещани генетични показатели за връзката между консумацията на кофеин и спадането в мазнините. При такива случаи по-високите плазмени концентрации на кофеин са директно свързани с по-ниския индекс на телесна маса. Отделно е открита връзка и между концентрациите на плазма от кофеин и понижения риск от диабет тип 2.
Гените, които определят зависимостта между кофеина, мазнините и риска от диабет, се наричат CYP1A2 и AHR, който го регулира. При наличието на тези генни разновидности кофеина се разгражда по-бавно в организма, което му позволява да остане в кръвта по-дълго. Учените мислят, че асоциацията се дължи на факта, че кофеинът повишава термогенезата и окисляването на мазнините в организма – два процеса, които имат важна роля в засилването на цялостния метаболизъм.
Макар и да е установена връзката между кофеин, диабет и мазнини, не е намерена никаква асоциация между приема на кофеин и риска от сърдечно-съдови заболявания като предсърдно мъждене, инсулт и сърдечна недостатъчност.
Приемът на кофеин е световно популярен начин за набавяне на липсваща енергия. Множество хора пият кафе поне по веднъж на ден с цел подобряване на енергията и настроението. Този продукт действа като стимулант за нервната система и подобрява най-вече бодростта ни. Но ефектите от кофеина не траят вечно – при редовна консумация на кофеин организмът започва да става толерантен към него и той вече не е така ободряващ. Макар и да е съществен за сутрешният ритуал за множество, се препоръчва с кофеина да не се злоупотребява.
Водещи
-
Вдигнаха самолети на НАТО заради мистериозен обект в Литва
След проверка властите установиха, че става въпрос за метеорологичен балон
13.06 | 17:40
-
Трима загинали и тежко пострадал при катастрофа на лек автомобил в дърво
Трагедията се е разиграла в участъка между селата Крислово и Динк, Пловдивско
13.06 | 17:20
-
6-месечно бебе е починало в болницата в Търговище, започват спешни проверки
Спешна проверка и по случая с починалата родилка в Сливен от миналата седмица разпореди още...
13.06 | 17:00
Най-четени
-
Това ли е държавата, блокирала възпоменателната ни монета?
Ето и каква е причината, според запознати
13.06 | 10:00
-
Шишков: Случаят "Баба Алино" е продукт на завладяната държава
За един месец разкрихме проблеми за стотици милиони, похвали се министърът
13.06 | 11:40
-
Всяка страна членка сама решава за подкрепата си за Украйна
Това заяви говорителката на Европейската служба за външна дейност Анита Хипер по повод...
13.06 | 11:20