Оценяваме грижите на болници и лекари от 1 януари 2016 г. 05.11 | 16:20

Здравни диспечери ще питат пациентите по телефона дали са доволни от грижите

От iNews.bg

Пациентите ще оценяват здравните грижи и обслужването, което получават в болниците чрез анонимни проучвания по телефона. Лечебните заведения, които са получили три лоши отзива от пациенти, ще бъдат наказвани. Това предвижда нова наредба на здравното министерство, публикувана за обществено обсъждане на сайта на ведомството, съобщи зам.-министърът на здравеопазването д-р Ваньо Шарков.

"Ако много пациенти се оплачат от конкретна болница или лекар в рамките на три допитвания, ще следват санкции", посочи Шарков. Предвижда се при три сигнала за едно и също нарушение от трима различни пациенти за една болница или лекуващ и домашен лекар, да бъде прекратяван договора им със Здравната каса.

За момента са разработени проучвания единствено за качеството на здравната грижа в болниците. Предстои подобни анкети да обхванат и извънболничното лечение и личните лекари.

Методът за оценка на здравните заведения и лекарите от пациентите стартира от 1 януари 2016 г. след подписването на националния рамков договор между министерството и съответните съсловни организации, каза още зам.-министърът. И допълни, че за първи път пациентът получава възможност сам да контролира системата.

Въпросите ще са от типа: "Бяхте ли достатъчно информиран с хода на своето заболяване?”; "Бяхте ли достатъчно информиран какво лечение ще имате през цялото време”, "Обърнаха ли ви достатъчно внимание?”, "Гарантиран ли ви бе достъпът до болницата?”, "Чакахте ли да ви хоспитализират?", "Ако ви се наложи, бихте ли ползвали отново това болнично заведение?”.

 

 

 

Водещи

Най-четени