Спорт или учене - защо не и двете? 03.05 | 08:39
Оказва се, че физическите упражнения и учебните часове не си пречат, а напротив - спортът е полезен не само за тялото, но и за ума

Оказва се, че физическото възпитание и учебните часове не си пречат, а напротив, тъй като физическите упражнения са полезни не само за тялото, но и за ума, съобщава medicalxpress.com.
Това доказва ново изследване на учени от Медицинския университет в Южна Каролина.
Според него училищата съкращават часовете по физическо, за да могат учениците да прекарат повече време в класната стая, а по този начин пропускат "златна" възможност за насърчаване на учебния процес.
Екипът, воден от Уилям Рандазо и Джеймс Макелиът, си поставил за цел да определи как дневната физическа активност, включена в училищната програма, се отразява на учениците.
За целта ученици от шести клас били включени в нова програма, като отделяли за спорт по 40 минути на ден, пет дни в седмицата. Преди това те прекарвали общо 40 минути на седмица в часовете по физическо възпитание.
Първокласници и второкласници пък били преместени да учат в стаи, оборудвани за спорт, като обучението им включвало едновременно движение и усвояване на основни академични умения.
Освен това в залите за физически упражнения учениците между трети и шести клас имали достъп до телевизионни монитори, по които се излъчвали обучителни програми.
Така, докато учели география, децата тичали и тренирали на воля. Те се занимавали и със скално катерене на стена, на която били отбелязани цифри, които се променяли, и чиято основна цел била да помогнат на учениците по-лесно да подобрят математическите си умения.
Изследователите сравнили резултатите от стандартната форма на обучение от предходната година и резултатите от техния нов подход, като за целта всеки ученик направил обикновен тест през пролетта и есента.
През есента били отбелязани и индивидуалните цели на отделните ученици, които те трябвало да изпълнят до пролетния тест.
Резултатите показали, че времето, прекарано извън класните стаи и отделено за физически упражнения, не се отразява зле на академичните постижения. В действителност, учениците подобрили резултатите от тестовете си.
Процентът на децата, които се справили с теста, се увеличил от 55% преди началото на програмата до 68,5% след нейния старт.
Според учените резултатите показват, че е нужно внимателно проектиране на образователните програми и отделянето на достатъчно време за физически упражнения.
Водещи
-
Министерство на културата отчете резултатите от първите 100 дни от управлението на Мариан Бачев
Министерството отчита, че са обявени 17 от общо над 30 необявени конкурса, като за някои от...
25.04 | 16:59
-
Кристалина Георгиева: Световната икономика е изправена пред сериозно изпитание 3
Според директора на МВФ, това поставя държавите в изключително трудна ситуация и прави спешно...
25.04 | 16:45
-
Във вторник е първото заседание по делото срещу съпредседателя на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков
Петков е с повдигнато обвинение от 10 януари
25.04 | 16:30
-
Манол Генов издаде заповеди за обявяване на две нови защитени територии
С променените режими се забранява провеждане на сечи, с изключение на отгледни, санитарни,...
25.04 | 16:15
Най-четени
-
Доверието в кабинета пада?
Съдбата на този кабинет ще бъде решена от потенциални противоречия вътре в управляващата...
25.04 | 10:59
-
Министерство на културата отчете резултатите от първите 100 дни от управлението на Мариан Бачев
Министерството отчита, че са обявени 17 от общо над 30 необявени конкурса, като за някои от...
25.04 | 16:59
-
Радев: Няма 100 дни кабинет „Желязков”, а ново начало на модела „Борисов”
Според него има министри, които искат да работят, но нямат и няма да имат свободата да го...
25.04 | 12:34