Спорт или учене - защо не и двете? 03.05 | 08:39
Оказва се, че физическите упражнения и учебните часове не си пречат, а напротив - спортът е полезен не само за тялото, но и за ума

Оказва се, че физическото възпитание и учебните часове не си пречат, а напротив, тъй като физическите упражнения са полезни не само за тялото, но и за ума, съобщава medicalxpress.com.
Това доказва ново изследване на учени от Медицинския университет в Южна Каролина.
Според него училищата съкращават часовете по физическо, за да могат учениците да прекарат повече време в класната стая, а по този начин пропускат "златна" възможност за насърчаване на учебния процес.
Екипът, воден от Уилям Рандазо и Джеймс Макелиът, си поставил за цел да определи как дневната физическа активност, включена в училищната програма, се отразява на учениците.
За целта ученици от шести клас били включени в нова програма, като отделяли за спорт по 40 минути на ден, пет дни в седмицата. Преди това те прекарвали общо 40 минути на седмица в часовете по физическо възпитание.
Първокласници и второкласници пък били преместени да учат в стаи, оборудвани за спорт, като обучението им включвало едновременно движение и усвояване на основни академични умения.
Освен това в залите за физически упражнения учениците между трети и шести клас имали достъп до телевизионни монитори, по които се излъчвали обучителни програми.
Така, докато учели география, децата тичали и тренирали на воля. Те се занимавали и със скално катерене на стена, на която били отбелязани цифри, които се променяли, и чиято основна цел била да помогнат на учениците по-лесно да подобрят математическите си умения.
Изследователите сравнили резултатите от стандартната форма на обучение от предходната година и резултатите от техния нов подход, като за целта всеки ученик направил обикновен тест през пролетта и есента.
През есента били отбелязани и индивидуалните цели на отделните ученици, които те трябвало да изпълнят до пролетния тест.
Резултатите показали, че времето, прекарано извън класните стаи и отделено за физически упражнения, не се отразява зле на академичните постижения. В действителност, учениците подобрили резултатите от тестовете си.
Процентът на децата, които се справили с теста, се увеличил от 55% преди началото на програмата до 68,5% след нейния старт.
Според учените резултатите показват, че е нужно внимателно проектиране на образователните програми и отделянето на достатъчно време за физически упражнения.
Водещи
-
„Уолстрийт джърнъл“: Пентагонът блокира използването на далекобойни ракети от Украйна срещу Русия
Това ограничава способността на Киев да използва тези оръжия в защита срещу инвазията на...
24.08 | 18:00
-
Жертва и ранени при експлозия в магазин за играчки в Москва
Евакуирани са хората от околните ресторанти и кино
24.08 | 17:20
-
Затварят пътя за Гърция през Златоград за 20 дни
Заради ремонт от гръцка страна коли ще се пропускат само в неделя и нощем
24.08 | 17:00
Най-четени
-
След преследване и катастрофа в курортното с. Лозенец: Задържаха бус, пълен с мигранти
Шофьорът избяга, издирват го
24.08 | 09:45
-
Лагард: Чуждестранните работници дадоха тласък на икономиката на еврозоната
БВП в Германия щеше бъде с около 6% по-нисък през 2019 г. без , посочи шефката на ЕЦБ
24.08 | 11:00
-
Огромни опашки на „Капитан Андреево” за влизане в България
Основна част от пътникопотока са от т. нар. гастарбайтери, пътуващи от Турция към страните от...
24.08 | 10:00
-
Средната пенсия надхвърли 1000 лв., но 40% от пенсионерите вземат минималната
Това сочат данните на НСИ
24.08 | 12:00