Яжте киви вместо да пиете витамин С 28.05 | 08:25
Кивито е естествен източник на витамин С и значително превъзхожда пречистените добавки, съдържащи витамина
Изследователите от Университета в Отаго, Крайстчърч са установили, че кивито е естествен източник на витамин С и значително превъзхожда пречистените добавки, съдържащи витамина.
Учените изучавали кивито като източник на витамини C и установили чрез опити с мишки, че при консумация на киви се приема пет пъти повече витамин С, колкото ако се пият пречистени добавки с витамина.
Изследването е публикувано наскоро в американския вестник по клинична храненето, цитирано от medicalxpress.
Водещият изследовател на изследването казва, че човек се нуждае от витамин С във всички телесни тъкани и органи, за да бъде здрав. Телата ни не могат да произвеждат витамина и ние трябва да го получава чрез храната си. Той е достъпен и в пречистена форма и най-често се консумира във вид на добавка.
В експеримента учените тествали мишки с дефицит на витамин С, като ги хранели в продължение на месец с киви и с еквивалентно количество чист витамин С.
Мишките, хранени с плодовете, абсорбирали витамин С много по-ефективно, отколкото тези, които приемали пречистената добавка. Това кара учените да твърдят, че има нещо в плодовете на кивито, което подобрява усвояването и задържането на витамин С.
Авторът на проучването твърди, че резултатите от тестването на мишките имат важно значение за храненето на човека.
Водещи
-
Времето утре е познато - слънце преди обяд, после ще вали и гърми
Максималните температури ще бъдат между 27° и 32°
08.06 | 17:25
Най-четени
-
Биков: Радев е станал рекламно лице на големите магазини
Депутатът от ГЕРБ-СДС Тома Биков коментира инициативата между кабинета “Радев” и търговските...
08.06 | 14:45
-
Пациенти в цялата страна издирват животоспасяващо лекарство
Жизненоважен антикоагулант изчезна от българските аптеки
08.06 | 10:45
-
Музеят на авиацията отбелязва Деня на бащата с вход свободен
Любознателните могат да участват през целия ден в образователната игра "Летец - откривател" и...
08.06 | 14:15
-
Радев: Инициативата „Кошница с грижа“ е сериозен ангажимент на търговските вериги и отговаря на обществените очаквания на потребителите и на българските производители
Министърът на земеделието и храните Пламен Абровски отбеляза, че с инициативата се постига...
08.06 | 14:00