Audi строи вятърна централа, способна да захрани малък град 13.05 | 14:19

VW планира увеличаване на инвестициите в зелена енергия

От Мартин Иванов

Германският лидер в автомобилната промишленост VW планира да инвестира още средства в изграждането на нови вятърни паркове, съобщава вестник Financial Times Deutschland. Като един от водещите автомобилни концерни той има намерение да се развие и като доставчик на зелена енергия за своите клиенти.

Дъщерната компания Audi вече изпревари Volkswagen като инвестира в голяма вятърна централа, която ще е разположена по бреговете на остров Боркум в Северно море.

Проектът е най-големият по мащабите си до сега и ще включва изграждането на вятърни генератори на територия от 90 километра.

Подобни мощности ще позволят на Audi да произвежда 53 гигавата електроенергия годишно, което ще е достатъчно за захранването на един малък град.

Проектът е само пилотен, но от Audi вече са заявили, че това ще е само началото.

В компанията смятат още да използват екологично чиста енергия за своите автомобили. Изданието цитира Райнер Манголд, ръководител на проекта на компанията за добиване на енергия от вятърни паркове, според когото, те ще използват ток, метан и водород като гориво за автомобилите си.

Освен това Audi планира и изграждането на водородна станция в Емсланд, където водата ще се разделя на нейните съставни части – кислород и водород. Така произведеният водород впоследствие може да се използва за гориво на автомобили с водородни горивни клетки.

Извличането на водорода ще открие възможности за развитието на една нова област. Този процес ще позволи производството и на на газ-метан, който ще се използва за гориво на бъдещите автомобили с двигатели на природен газ.

Примерът на Audi според Вили Дииц от Института по автомобилна икономика в Гелзенкирхен показва, че с навлизането на електромобилите може да окаже влияние върху търговията на автомобилните компании.

Той дори вижда възможност за увеличаване на шансовете на Audi да формира собствен търговски модел, който да включва производството на ток. Така от Audi биха могли да компенсират евентуалните загуби от производството на електромобили.



Водещи

Най-четени