BASF залага на устойчивите електромобили 12.07 | 13:36
Разработваните от компанията технологии увеличават пробега и икономичността на електрическите коли

През следващите пет години немския концерн BASF възнамерява да инвестира над сто милиона евро в създаването на нови материали за батерии на електромобили, съобщават от компанията.
Половината от тези инвестиции ще бъдат вложени в изграждането на фабрика за катодни материали в американския град Илирия, щата Охайо.
Новата инсталация, която е на стойност над 50 млн. долара, се очаква да заработи от средата на 2012 г. Тя ще бъде ключов елемент в производството на бъдещите литиево-йонни батерии.
Освен иновативни материали за катоди, BASF наскоро стартира програми за разработване на електролити за батерии, както и проучвания в областта на литиево-серните и литиево-въздушните батерии.
Целта е създаването на батерии и компоненти, които да осигурят по-голям пробег с по-малка тежест и на по-ниска цена, коментира д-р Андреас Краймайер, изпълнителен директор на проучванията на BASF.
Като компенсация за голямото тегло на батерията (средно около 200 кг.), общото тегло на електрическите автомобили може да бъде намалено чрез олекотяване на самата конструкция. Подобна цел обаче поставя нови изисквания към използваните материали като тяхноата механична и температурна устойчивост, електромагнитна защита и пожароустойчивост.
В тази насока от немската компания работят върху многофункционални олекотени конструкции, създадени бързовтвърдяващи се епоксидни смоли, полиуретанови и подсилени с влакна полиамидни смоли. В бъдеще те ще могат да намалят теглото на електромобила от 100 до 150 кг.
Компанията предлага и решения за подобряването на топлинното регулиране в колите. "През лятото климатикът на колата поглъща допълнителна енергия и така се намалява пробега”, обяснява Краймайер.
Новост в тази насока са и пигментите в лаковото покритие на автомобила, които отразяват слънчевите лъчи в инфрачервения спектър. Така ще се намали горещината в купето на автомобила в през лятото, без да е необходимо използването на климатик.
За разлика от двигателя с вътрешно горене, който произвежда допълнителна топлина през зимата, електрическият двигател консумира повече електричество, нужно за затопляне на купето. За да се намали високата консумация на енергия е необходимо инсталирането на изолация от високоефективна пяна. Това в крайна сметка също ще доведе до по-голям пробег на автомобила, коментират от компанията.
Водещи
-
Експерти обсъждаха добива на шистов газ в България
„Аргументи за и против добива на шистов газ в България“ бе темата на разговорите
26.03 | 15:00
-
Министър зове превозвачите за търпимост към поскъпването на тол таксите
Първоначалното увеличение на тол таксите ще бъде с 10% от 1 април,
26.03 | 14:50
-
Медици от психиатричните болници блокираха за кратко движението пред МЗ
Те настояват за по-голямо увеличение на заплатите, отколкото е предвидено в новия бюджет
26.03 | 14:40
-
Изписаха едно от децата пострадалите деца в Кочани от „Пирогов“
Това съобщи пдиректорът на болницата д-р Валентин Димитров
26.03 | 14:30
Най-четени
-
Партия "Величие" ще подкрепи предложенията за възстановяване на парламентарната група на МЕЧ
"Но ние сме против оставката на председателя на парламента Наталия Киселова", посочи...
26.03 | 10:29
-
Близо 60% от българите подкрепят изучаването на религия в училище
Мнозинството от българите (57%) одобрява въвеждането на предмет по религия като част от...
26.03 | 09:15
-
Евгени Минчев се срещна лично с руската посланичка Елеонора Митрофанова
Критика към вулгарното изразяване на мнение
26.03 | 08:24
-
Времето всряда 2
Максималните температури ще бъдат между 15° и 20°, за Шумен максималната температура се очаква...
26.03 | 08:03