BASF залага на устойчивите електромобили 12.07 | 13:36
Разработваните от компанията технологии увеличават пробега и икономичността на електрическите коли
През следващите пет години немския концерн BASF възнамерява да инвестира над сто милиона евро в създаването на нови материали за батерии на електромобили, съобщават от компанията.
Половината от тези инвестиции ще бъдат вложени в изграждането на фабрика за катодни материали в американския град Илирия, щата Охайо.
Новата инсталация, която е на стойност над 50 млн. долара, се очаква да заработи от средата на 2012 г. Тя ще бъде ключов елемент в производството на бъдещите литиево-йонни батерии.
Освен иновативни материали за катоди, BASF наскоро стартира програми за разработване на електролити за батерии, както и проучвания в областта на литиево-серните и литиево-въздушните батерии.
Целта е създаването на батерии и компоненти, които да осигурят по-голям пробег с по-малка тежест и на по-ниска цена, коментира д-р Андреас Краймайер, изпълнителен директор на проучванията на BASF.
Като компенсация за голямото тегло на батерията (средно около 200 кг.), общото тегло на електрическите автомобили може да бъде намалено чрез олекотяване на самата конструкция. Подобна цел обаче поставя нови изисквания към използваните материали като тяхноата механична и температурна устойчивост, електромагнитна защита и пожароустойчивост.
В тази насока от немската компания работят върху многофункционални олекотени конструкции, създадени бързовтвърдяващи се епоксидни смоли, полиуретанови и подсилени с влакна полиамидни смоли. В бъдеще те ще могат да намалят теглото на електромобила от 100 до 150 кг.
Компанията предлага и решения за подобряването на топлинното регулиране в колите. "През лятото климатикът на колата поглъща допълнителна енергия и така се намалява пробега”, обяснява Краймайер.
Новост в тази насока са и пигментите в лаковото покритие на автомобила, които отразяват слънчевите лъчи в инфрачервения спектър. Така ще се намали горещината в купето на автомобила в през лятото, без да е необходимо използването на климатик.
За разлика от двигателя с вътрешно горене, който произвежда допълнителна топлина през зимата, електрическият двигател консумира повече електричество, нужно за затопляне на купето. За да се намали високата консумация на енергия е необходимо инсталирането на изолация от високоефективна пяна. Това в крайна сметка също ще доведе до по-голям пробег на автомобила, коментират от компанията.
Водещи
-
БНБ е категорично против предложения Бюджет 2025
Банката обоснова становището си подробно
11.12 | 18:00
-
Задържан за разпит е Лъчезар Ставрев - сътрудник на Асен Василев
Целта е явна - след искането на имунитета на Петков, да бъде ударен и Асен Василев, заявиха от...
11.12 | 17:45
-
Панчугов: Шансовете да видим управленско мнозинство в този парламент не са особено големи
"Смятам, че те вече са в предизборна кампания", заяви политологът
11.12 | 17:31
-
БСП при Радев: Готови сме да участваме в диалог за правителство
„Допринесохте съществено за деблокиране на работата на парламента”, обърна се към коалицията...
11.12 | 17:15
Най-четени
-
ВИДЕО показва най-добрите отигравания на Гришо през годината
ATP направи компилация, която качи в канала "Tennis TV"
11.12 | 09:45
-
Арестът на Бойко Борисов: Какви са доказателствата срещу Кирил Петков?
Вижте хронологията на събитията
11.12 | 10:00
-
Почитаме Св. Даниил Стълпник и Преп. Лука Стълпник
Мижте какви са обичаите и поверията
11.12 | 09:15
-
Представители на „Възраждане” на консултации при президента
Костадинов към Радев: Готови сме за кабинет, ако получим третия мандат
11.12 | 14:53