Costco спира от продажба 12 вида застрашени риби 26.02 | 17:26

Под натиска на Greenpeace търговската верига прие политика на устойчива търговия с морска храна

От Елена Коцева

Една от най-големите вериги за продажба на едро на хранителни стоки в света Costco обяви, че стартира политика на устойчива търговия спрямо морската храна, предаде good.is.

Тази новина е огромна победа за Greenpeace, която стартира кампанията "Oh-No-Costco" преди близо година, с цел да окаже натиск върху търговската верига за въвеждане на устойчиви практики при търговията с морски храни.

Бизнесът на Costco с риба и други морски деликатеси е много голям. Компанията е най-големият изкупвач на морска храна в Северна Америка и продажбите ѝ в този сектор възлизат на 500 милиона долара в цял свят през 2006 година (това е последната година с достъпен отчет за тази дейност). Огромното влияние на веригата в бизнеса с морска храна означава, че преминаването ѝ към устойчива политика ще окаже значителен ефект върху рибната индустрия и съответно върху околната среда, коментират от световната природозащитна организация.

Най-значителната промяна, която Costco e обещала на Greenpeace, е да спре да продава 12 вида риба, включени в Международния списък на застрашени отизчезване видове, сред които са популярните (и съответно – доходоносни) чилийски морски костур и риба-меч.

Costco е най-голямата верига в света от типа склад за търговия на дребно (подобно на Metro) с повече от 500 магазина по целия свят.

Най-четени