Volvo: По-вредно за околната среда е да се произведе кола на ток, отколкото конвенционална 15.11 | 14:15
Проучването на Volvo, което се препокрива с много други подобни проучвания, стига обаче до заключението, че електрическите модели са много по-екологично чисти в течение на жизнения цикъл
След като вече обвързва бъдещето си с електромобилите, а преди дни Volvo подписа Декларацията от Глазгоу за автомобили и ванове с нулеви емисии, проучване на Volvo Motors стана причина за изключително разгорещена дискусия, която се води от доста време. Компанията е стигнала до извода, че производственият процес на електрическия C40 Recharge генерира 70% повече емисии от производството на конвенционалния модел XC40. След това Volvo уточнява, че, когато се вземе предвид целия жизнен цикъл на автомобилите, общият въглероден отпечатък на електромобила е по-нисък от този на аналога му с ДВГ.
Проучването на Volvo е съсредоточено върху конвенционалния, плъг-ин хибридния и електрическия XC40. То е взело предвид въглеродния отпечатък на всеки модел в продължение на целия му жизнен цикъл, като са включени добивът на суровите материали, производствените процеси, зареждане с гориво/електричество и шофиране в продължение на 200 000 км, след които се приема, че колата се изважда от употреба, предава vesti.bg.
Volvo казва, че моментът на изравняване зависи от начина на добив на електроенергията. Проучването споменава три различни сценария, базирани на средния световен добив на електричество, предвиденият от EC28 баланс между възобновяеми и изкопаеми източници, и най-чистият сценарии – само от възобновяеми източници.
Когато се вземе предвид първият сценарии, Volvo C40 Recharge ще трябва да измине 109 918 км, за да се изравни по отделени емисии СО2 с конвенционалния XC40, което е над половината от жизнения цикъл на модела. Но след това, в оставащите около 90 000 км електрическият модел ще отдели 15% по-малко общи емисии от конвенционалния модел.
При втория сценарии за добив на електричество става ясно, че електрическият и конвенционалния модел ще постигнат равенство по отделени вредни емисии, когато електрическият модел измине 77 248 км. При този сценарии Volvo C40 Recharge ще отдели 30% по-малко вредни емисии за целия си жизнен цикъл.
В третия сценарий (добив само от възобновяеми източници) въглеродният отпечатък на електрическия модел е на половина на този на модела с ДВГ, като равенство ще се постигне още при изминаване на 48 280 км.
Проучването на Volvo, което се препокрива с много други подобни проучвания, стига до заключението, че електрическите модели са много по-екологично чисти в течение на жизнения цикъл. Но производството на електромобил е много по-мръсно от това на конвенционалния му събрат, като най-мръсно е производството на самата батерия.
Водещи
-
Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" заплаши с ефективни протестни действия,
Хаос в училищните бюджети
18.11 | 11:30
-
Четири протеста срещу разширението на зоните за паркиране в София
На 23 ноември в 13.00 часа пред Столичната община се организира протест срещу разширяването на...
18.11 | 11:15
-
Предложение: Единен електронен билет за влак автобус, самолет и воден транспорт
Ще има редовна актуализация на схемата, чрез която ще се осигуряват поне три транспортни...
18.11 | 10:59
-
Доц. Иван Иванов: Мултирезистентна бактерия плъзна из болниците
Липса на стратегия и адекватни наредби
18.11 | 10:45
Най-четени
-
Предупреждение за ураганен вятър в Царево
Бурният вятър през нощта събори дърво и временно затвори пътя между селата Ясна поляна и Ново...
18.11 | 09:30
-
Църквата почита Светите мъченици Платон и Роман
Народните вярвания забраняват веселбите
18.11 | 08:30