Да намалим „зеления шум“ 08.10 | 14:20

Може ли да се вярва на еко кампаниите?

От Нели Минчева

В последно време е модерно всичко да е природосъобразно. Очевидно зеленото е новото черно и компаниите, не само тези, които се занимават с дизайн, се надпреварват да покажат, колко са отдадени на еко идеята. Как можем да бъдем сигурни тогава, че намеренията им са искрени, а не чисто и просто „зелен шум“ (израз, който наскоро New York Times използва, за да опише празните еко-приказки на много американски компании)?

В опит да разбие клишето и да стигне до основата на този проблем еко дизайнерът Колбрук Сондърс представя поредица лекции на тема „Какво точно разбираме под „зелено работно място“ и „екологичен дизайн“.

На първото от тези „зелени събития“, проведено през август, присъстват водещи фигури от сферата на еко дизайна като Вишали Сардесай от компанията BDGworkfutures, която изложи своята представа за „зелени инициативи на работното място“. Освен нея в семинара взе участие и интериорният дизайнер Саймън Падисон, който демонстрира как екологично насоченият дизайн може да достигне до по-високо ниво.

Експертите дадоха за пример новаторския проект на офис сградата на EDF Energy в Лондон, където екологичната гледна точка е водеща в цялостния дизайн на сградата и в която работните плотове са направени от рециклирани кофички от кисело мляко.

Водещи

Най-четени