ЕК се готви за амбициозни промени в автомобилния сектор 12.07 | 11:08
Значително понижение на емисиите СО2 от автомобилите, искат от Комисията
Европейската комисия предложи допълнително понижение на емисиите въглероден диоксид (СО2) от автомобилната индустрия.
В момента емисиите от автомобилите и микробусите са в размер на 135,7 грама въглероден диоксид на километър, отбелязват от ЕК. Задължителната цел за 2015 година е в размер на 135 грама на километър.
От Комисията предлагат по-амбициозна цел - до 2020 година емисиите да бъдат до 95 грама СО2 на километър. Това е идеята за автомобилите, а за микробусите предложението е емисиите да се намалят от 181,4 грама през 2010 година (последната година, за която има налични данни) на 147 грама на километър през 2020 година.
Задължителната цел при лекотоварните автомобили беше 175 грама през 2017 година.
От Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA) обаче имат други данни. Според тях в момента емисиите от автомобилите са средно 136,6 грама на километър. От асоциацията припомнят, че през 1995 година емисиите са били в размер на 186 грама и това понижение е коствало много допълнителни разходи за производителите.
В тази връзка и понижението, предложено от ЕК е определено като "екстремно предизвикателно". Причината е, че подобни задължения не се поставят на конкурентите от САЩ, Китай или Япония, коментират още производителите.
Нещо повече секторът продължава да усеща сериозно кризата в Европа и по-специално еврозоната. Очакванията са новите регистрации на автомобили през 2012 година да намалеят със 7% (спрямо 2011 година), а продажбите да намалеят до 12,2 млн. продадени бройки, спрямо 13,1 млн. през миналата година.
В заключение от ACEA коментират, че автомобилният сектор е много широк и компаниите са с различни възможности. по тази причина от организацията поискаха малко време за консултации пред да излязат с официалното си становище за това предложение.
Според изчисленията на ЕК при внедряването на новите цели всеки нов автомобил ще спестява на собственика си средно около 340 евро от разходи за гориво през първата година и общо около 2904—3836 евро през целия жизнен цикъл на автомобила (13 години) в сравнение с поставената за 2015 г. цел.
При микробусите средната икономия на разходи за гориво се оценява на около 400 евро през първата година и на 3363—4564 евро за целия им 13-годишен жизнен цикъл.
Като цяло потребителите ще спестяват около 30 млрд. евро годишно от разходи за гориво и е изчислено, че постигането на тези цели може да увеличи БВП на ЕС с 12 млрд. евро годишно и разходите за заетост с около 9 млрд. евро годишно.
Според предложенията става дума за евентуална икономия на общо 160 млн. тона нефт — на стойност около 70 млрд. евро по днешни цени — и на около 420 млн. тона CO2 до 2030 г.
Водещи
-
Румен Петков: Новото правителство има толеранс от минус 2 седмици
Нямаме политическо коалиционно споразумение, допълни той
18.01 | 18:02
-
Левон Хампарцумян: Светът в момента е в ремонт
Топ финансистът направи интересен коментар за новата управляваща коалиция, завръщането на...
18.01 | 18:00
-
"Файненшъл таймс": Желязков ще води правителство с проруската БСП
"Евроатлантическата програма е сред основните приоритети“, каза говорител на Желязков за...
18.01 | 17:40
-
Доналд Тръмп пусна своя Meme криптомонета $TRUMP
Обявена само дни преди втория му мандат като президент на Съединените щати, пазарната...
18.01 | 17:28
Най-четени
-
Икономист: Еврозоната остава мираж поне още 2 години
Поскъпването в магаизните е осезаемо, каза Стоян Панчев
18.01 | 12:20
-
ТikTok спира работа на територията на САЩ в неделя
18.01 | 11:40