Зелената стратегия на Levi's 05.11 | 12:26

Или каква е връзката между опазването на природата и прането на чифт дънки

От Нели Минчева

Компанията Levi Strauss & Co., която всяка година продава дънкови облекла за около 4 млрд. долара, започна кампания, с която се стреми да убеди своите клиенти, че техните действия имат значение за опазването на околната среда.

От групата казват, че според проучвания 58% от екологичното влияние, което оказва по време на жизнения си цикъл чифт дънки с марката Levi's, се дължат именно на потребителите. Става въпрос за енергията, която те използват, за да перат и сушат в сушилни дрехите си.

В свои изявления производителят посочва, че клиентите могат да перат дънките си при по-ниска температура (което е по-полезно и за самата дреха), а използването на сушилня не е наложително (дори напротив).

Има обаче и още една идея, която според шефовете в компанията съвсем не е нова и се носи като легенда в бранша. Основното, което седи зад нея, е: Добрите дънки никога не се перат.

Истинският познавач на дънковите облекла носи любимия си чифт достатъчно дълго време със съзнанието, че качеството на материала не позволява бързо замърсяване. А когато все пак дънките имат нужда от изпиране, собственикът им просто влиза под душа с тях и използва водата и сапуна, с които така и така се къпе, за почистване на дънките.

Водещи

Най-четени