Инициативи на Amazon и eBay щадят природата 24.06 | 15:00

Двата онлайн гиганта се надпреварват в зелената икономика

От Ивайло Ачев

Онлайн търговията представлява само 3% от обема на търговията на дребно в САЩ. В абсолютна стойност обаче това означава продажби за 1,4 млрд. долара годишно.

Тенденцията за разширено предлагане на зелени продукти и в този търговски сектор също се засилва от ден на ден. Пример в това отношение са най-големите портали за оналйн търговия – Amazon и eBay, пише Good.is.

От октомври 2010 година насам Amazon използва т.нар. щадящи околната среда електонни транзакции. Чрез тази опция всеки клиент на портала може да разбере какъв е ефектът от пакетирането и превозването на продукта, който си е купил.

Сайтът предлага и опции, с които да се намали вредното влияние върху природата от тези процеси. В процеса влиза по-бавна доставка с по-екологичен транспорт, както и избор на превозвач, който предлага най-подходящ маршрут.

От своя страна eBay също гледа да не изостава в зелените инициативи. Аукционният портал стартира инициатива, целяща да изчисли какъв е ефектът върху природата от контакта с клиенти.

Според данните от проучването дневните операции на онлайн сайтове за продажба и доставка на продукти в малки количества и пакетирани в малки кутии на стойност например 100 млн. долара годишно води до отделяне на 1400 тона въглероден диоксид по-малко, отколкото пакетирането на същото количество продукти в стандартните големи кутии, в които остава много свободно място.

Именно това изследвана кара eBay да въведе т.нар. eBay кутия. Кутията се предлага в три размера и е направена изцяло от рециклирани материали. Засега броят на кутиите за опаковка е 100 хил., но от eBay планират да ги увеличат до 1 млн. Това също обаче не е достатъчно, с оглед на 90-те милиона потребители на eBay.

Водещи

Най-четени