Камионите в ЕС вече ще плащат за замърсяването и шума 13.09 | 11:40
Новата Директива за евровинетките беше одобрена от всички институции в ЕС

Съветът на министрите одобри Директивата за евровинетката, съобщават от Брюксел. Предстои документът да бъде публикуван в Официалния вестник на ЕС, а след това всички държави от общността ще имат две години да включат текстовете в своето законодателство.
Документът вече получи "зелена светлина" от страна на Европейския парламент през юли.
Какво обаче предвижда новата Директивата?
Нормативният акт ревизира законодателството в областта, разработено през 1999 година. Целта е намаляване на замърсяването от тежкотоварните автомобили, както и да подобри трафика в Европа. Средствата, които ще бъдат събирани от камионите, ще бъдат използвани за покриване на разходите за инфраструктура, но също така и тези, свързани с шума и замърсяването на въздуха.
В директива беше потърсен компромис между икономическите интереси и опазването на околната среда, коментираха европейските депутати при обсъждането на новите правила в парламента.
С помощта на директивата страните от ЕС ще могат да управляват по-добре трафика – например властите ще могат да предлагат намаления на пътните такси, ако камионите се движат в определен часови пояс, обясняват още експертите.
Цената на пътните такси за тежкотоварните камиони ще варира още от емисиите парникови газове, дистанцията и географското разположение. Те са различни за да окуражат инвестициите в околната среда – например камионите, покриващи екологичните норми като EURO 6 ще бъдат изключени от предписанията в тази директива до края на 2017 година. Правилата няма да важат и за камионите с електрически или хибридни двигатели.
Директивата дава право на държавите от общността да приемат и други изключения, като например за камиони с тегло под 12 тона. Националните власти обаче ще трябва да уведомят Европейската комисия (ЕК) за основанията за своите искания.
От Комисията напомнят също така, че Директивата предвижда възможността, а не задължението, парите от пътните такси да отиват за ремонт на инфраструктурата или други проекти в транспортния сектор.
Водещи
-
Желязков не очаква изненади във финалните гласувания за еврото
В три отделни акта се решава за приемане на България в еврозоната от 1 януари догодина
07.07 | 13:30
-
Появи се нова версия за черния леопард
По нейни думи на появилото се по-късно видео от Румъния е заснета домашна котка, като...
07.07 | 12:59
-
Как живеят и работят младите лекари в България
До края на месеца се очаква работна група към здравната комисия, както и Министерството на...
07.07 | 12:45
-
Парад на класически автомобили превърна Бургас в столица на ретро красотата
Най-атрактивните возила бяха отличени със специални награди.
07.07 | 12:14
Най-четени
-
Горанов:Нито лев от 78-те милиарда лева валутни резерви на Българската народна банка няма да напусне балансовата сметка на институцията след влизането на България в еврозоната
Предупреждение за бюджетния дефицит
07.07 | 09:50
-
Заради европейска директива се очаква скок на горивата
За цените на горивата след влизане на еврото Бенчев заяви, че цената ще се изчислява така,...
07.07 | 10:30
-
Приемането на еврото навлиза в последната фаза
Приемане на еврото през следващата година
07.07 | 10:14
-
Затварят таверните на открито в Гърция от 12 до 17 часа
Затваряне на заведения и сериозни глоби
07.07 | 09:45