Отличиха най-зелените компании 19.06 | 13:58

Голямата награда отиде при минното предприятие "Асарел-Медет"

От iNews.bg

Наградите за зелен бизнес бяха връчени на церемония в резиденция "Лозенец" днес. 30 компании са кандидатсвали във второто издание на кампанията "Зелена България”. Девет от тях получиха награди.

Победителите бяха разделени в три категории - голям, среден и малък бизнес.

Първа награда в раздела за големи компании получи минната фирма "Асарел - Медет” за проектите ѝ за залесяване и елеминиране на нерегламентирани сметища. Втори беше текомуникационния оператор "Глобул” за проекта "Глобул грийн”. От компанията съобщиха, че вече 40,5% от клиентите им са се отказали от хартиена фактура.

Трета остана добвината фирма "Елаците Мед” с проекта си за залесяване на 30 декара гори от 2011 г. до 2013 г.

Министърът на околната среда и водите Нона Караджова, която връчи наградите на победителите, заяви, че неслучайно две от спечелилите фирми са за заети в минния бизнес. Това е така, защото те не просто са се привели в съответствие с екологичните стандарти, ами поемат и доброволни акции по опазването на природата.

Първенец сред средните компании беше козметичната фирма "Арома” за инициативата ѝ "Гората на Арома”. Прозводителят отделя 5% от продажбите от серията Green line във фонд Green Bulgaria. Със средствата е осиновена 52 дка гора в Габровския балкан за срок от 25 години. Второто място беше за телевизия "Вест TV” за предаванията ѝ "Еко вести”, "Екоарена” и "Зелена линия”. Трета награда в категорията среден бизнес взе производителят на тетрадки "Мултипринт” за въвеждането на система за проследяване на дървесината.

Вицепремиерът Симеон Дянков, който раздаде наградите в тази категория, обясни, че в стъпването си на поста си е поставил няколко цели извън финансовите му задачи. Две от тях, които вече са се изпълнили, са забрана на пушенето на закрито и предприемане на действия за елиминиране на пластмасовите торбички.

В категорията за малък бизнес първа награда получи фирмата за канцеларски материали "Роел 98” за подпомагане на дейността на WWF по опазването и възстановяването на гори в десет природни парка. Второто място беше за консултантската компания "Пиаца Италия” за организирането и провеждането на кампании и събития по темите за опазването на природата. В кампанията Green office weeks например са се включили 15 000 служители.

"Не е нужно да си голям, за да си зелен”, заяви икономическият министър Делян Добрев, който връчи наградите в тази категория.

Специалната награда пък отиде в УМБАЛ "Свети Георги” в Пловдив за изграждането на паркови пространства.

Кампанията "Зелена България” се организира от екоминистерството по ОП "Околна среда”.

Журито, оценявало компаниите, се състои от ректора на Лесотехническия университет в София Веселин Брезин, председателя на Българската асоциация за алтернативен туризъм Любомир Попйорданов, писателя Калин Терзийскиактрисата Стефания Колева и певицата Белослава.

Условията, на които трябва да отговарят компаниите, са: зеленият проект да е реализиран и финансиран изцяло от компанията, да не е пряко свързан с дейността ѝ и да е мащабен и дългосрочен.

Водещи

Най-четени