Спад в авто продажбите в Япония заради изтичането на „зелените“ субсидии 01.11 | 10:10

Скъпата японска йена също засегна оборота на автомобилните компании

От Любомир Тасев

 

Продажбите на нови автомобили в Япония паднаха с повече от четвърт през октомври заради прекратяването на държавните субсидии за закупуване на „зелени“ коли, предаде АФП.

През изминалия месец в страната са продадени общо 193 258 единици – леки коли, камиони и автобуси, което е с 26,7% по-малко от предходната година, показват данните на Асоциацията на японските авто търговци. Спадът е най-големият от април 2009 г. насам, когато отчетеното понижение в оборота на дилърите възлизаше на 28,6%.

„Основната причина е в изтичането на субсидиите за екологични автомобили през септември,“ каза представител на браншовата организация.

Краят на правителствената програма за подпомагане на автомобилния сектор нанесе удар на японските производители, които търпят в момента последствията от високия курс на йената. Скъпата японска валута засяга най-вече износа.

Водещи

Най-четени