Днес в полунощ започна предизборната кампания за изборите на 2 април 03.03 | 10:00
14 партии и 7 коалиции са регистрирали 5 621 кандидати за депутати, а в няколко района са издигнати и независими кандидати
Предизборната кампания в изборите за народни представители на 2 април започна в полунощ и ще приключи в 24 часа на 31 март.
14 партии и 7 коалиции са регистрирали 5 621 кандидати за депутати, а в няколко района са издигнати и независими кандидати.
Изборният кодекс изисква предизборната кампания да се води на български език, а гражданите, партиите, коалициите, инициативните комитети, кандидатите и застъпниците имат свобода на изразяване и на предизборна агитация в устна и писмена форма на предизборни събрания, както и чрез доставчиците на медийни услуги.
Предизборните събрания са публични. За реда при провеждането им отговарят организаторите и органите на МВР.
Кампанията в медиите се води в печатни издания, в такива разпространявани чрез електронната съобщителна мрежа и в онлайн новинарски услуги и информационни агенции. Не са медийни услуги социалните мрежи - Фейсбук, Туитър и други, както и личните блогове.
При излъчване, публикуване и разпространение на платени форми на отразяване на предизборната кампания доставчиците на медийни услуги ги отделят чрез визуален, звуков или аудио-визуален знак, който съдържа надпис или звуково съобщение, че материалът е платен.
Забранява се унищожаването и заличаването на агитационни материали, публикуването и излъчването на анонимни материали, свързани с предизборната кампания; използването на такива, които застрашават живота и здравето на гражданите и пречат на безопасността на движението.
Забранено е разпространяване на агитационни материали, които накърняват добрите нрави, честа, достойнството и доброто име на кандидатите за депутати.
В агитацията не могат да се ползват герба и знамето на Република България и/или на чужда държава, както и религиозни знаци или изображения, като религиозните ритуали не са агитация. А такава не може да има в държавния и общински транспорт и в държавните и общински учреждения и фирми.
В търговската реклама също не трябва да има политически внушения.
Водещи
-
Боряна Димитрова: Лек спад за ГЕРБ, лек ръст за ПП - ДБ
При по-високото участие в изборите намалява относителната тежест на част от партиите, спада и...
16.12 | 21:00
-
ЕС отстъпва от забраната на коли с двигатели с вътрешно горене през 2035 г.
Автопроизводителите ще могат да продават ограничен брой бензинови и хибридни модели при...
16.12 | 20:45
-
Калоян Паргов: БСП държи на редовния бюджет
Оставката на ИБ е с цел колективната отговорност пред партията в тази тежка ситуация, заяви той
16.12 | 20:30
-
ЕС санкционира шефа на Националното движение „Русофили" Николай Малинов
Санкциите включват замразяване на активи и забрана за пътуване на висшите представители на...
16.12 | 20:15
Най-четени
-
Politico: Лидерите на България и още 7 страни от ЕС искат пари, т.к. руската заплаха се засилва
Според властите им разходите за осигуряване на сигурността в региона не трябва да се поемат от...
16.12 | 14:45
-
Скъпотия? Ето кой плаща най-здраво за ЧНГ
Данните показват, че огромна част от туристите са направили своите резервации още през...
16.12 | 12:45
-
Александър Колячев: КЗП следи цените на 5 млн. продукта ежедневно 2
И посочи, че зелето е чудесен традиционен продукт, който в момента е на добра цена.
16.12 | 12:15
-
От ЕП обясниха защо искат имунитета на Илхан Кючюк
От офиса на Кьовеши не съобщават къде се води въпросното разследване – в София или в Брюксел
16.12 | 17:00