Изследване: Хората искат медиите да оповестяват резултати преди края на вота 21.07 | 19:44
Голяма част се интересуват от такава информация и я търсят в нета

Хората искат медиите да оповестяват резултати от изборите в деня на вота преди окончателното обявяване на края на изборния ден. Голяма част се интересуват от такава информация и я търсят в медиите.
Това са част от данните на проучване "Медийни предпочитания на българската аудитория в предизборните кампании за парламентарните избори", поръчано от Съвета за електронни медии (СЕМ) на социологическата агенция "Екзакта".
Агенцията е интервюирала 2010 пълнолетни граждани на два пъти - в последните седмици на двете предизборни кампании - през март (23-30) и юли (30.06 - 6) тази година.
Хората, които подкрепят публикуването на междинните данни от изборите, са от всички възрасти и демографски слоеве. Тези, които са против - близо 25%, са предимно с основно образование или на възраст над 65 години. Над 50% от анкетираните - на възраст между 30 години и 50 години - следят междинните резултати от екзитполовете през целия изборен ден и знаят къде да ги намерят.
Обявяването на междинни резултати в деня на изборите е забранено заради опасения, че може да се отразят на изборния резултат.
Разлика в данните от двете проучвания през март и юли почти няма, като трайно телевизиите са водещ по значимост източник на информация за хода на предизборната кампания. Хората на възраст между 18 и 30 години търсят информация в медии, базирани в интернет.
По време на кампанията през юли намалява делът на хората, които предпочитат да се информират от социалните мрежи (Фейсбук, Туитър, Инстаграм и пр.) - от 22% през март на 19% през юли.
Близо 70% посочват през юли, че не слушат радио в изборния ден, а 19% твърдят, че предпочитат да слушат програмата на БНР в деня на вота. По-често от радиото се информират възрастни, нискообразовани и бедни хора. През юли намалява с три пункта делът на вярващите повече на обществената телевизия БНТ, отколкото на частните телевизии.
Сред другите заключения от изследването са, че най-често хората се информират за предизборната кампания от три и повече медии едновременно. "Ползването на различни източници на информация е функция от образованието и опита на хората. Възрастта, образованието и жизненият стандарт на респондентите са определящи за медийните им предпочитания в предизборен период", коментира Лидия Йорданова, директор на социологическата агенция "Екзакта".
Източник: "Дневник"
Водещи
-
Цените на плодовете и зеленчуците ще падат след средата на април
Млякото поскъпна със 17% за година
28.03 | 16:30
-
Марта Вачкова: 45 години без татко
За съжаление, животът на Григор Вачков бе прекъснат твърде рано
28.03 | 16:15
-
Орбан отсече: Брюксел се готви за война
Той предупреди, че Брюксел се готви за война, докато Унгария остава ангажирана с мира
28.03 | 15:59
-
Баба Марта показа нрава си и посипа със сняг някои части на страната
Нищо, че вече е пролет
28.03 | 15:45
Най-четени
-
Правителството залага 3 милиарда лева за капиталови разходи в инфраструктурни проекти
Други важни инфраструктурни проекти
28.03 | 11:59
-
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов с коментар пред медиите по актуални теми
Той уточни, че има разлика между "Булгаргаз" и "Булгартрансграз".
28.03 | 10:45
-
НСИ: Добрич изпреварва всички градове по ръст на възнагражденията
Големи разлики между областите
28.03 | 12:30
-
56% от българите използват услуги по допълнително пенсионно осигуряване
Удовлетвореност на потребителите
28.03 | 09:40