Изследване: Хората искат медиите да оповестяват резултати преди края на вота 21.07 | 19:44
Голяма част се интересуват от такава информация и я търсят в нета

Хората искат медиите да оповестяват резултати от изборите в деня на вота преди окончателното обявяване на края на изборния ден. Голяма част се интересуват от такава информация и я търсят в медиите.
Това са част от данните на проучване "Медийни предпочитания на българската аудитория в предизборните кампании за парламентарните избори", поръчано от Съвета за електронни медии (СЕМ) на социологическата агенция "Екзакта".
Агенцията е интервюирала 2010 пълнолетни граждани на два пъти - в последните седмици на двете предизборни кампании - през март (23-30) и юли (30.06 - 6) тази година.
Хората, които подкрепят публикуването на междинните данни от изборите, са от всички възрасти и демографски слоеве. Тези, които са против - близо 25%, са предимно с основно образование или на възраст над 65 години. Над 50% от анкетираните - на възраст между 30 години и 50 години - следят междинните резултати от екзитполовете през целия изборен ден и знаят къде да ги намерят.
Обявяването на междинни резултати в деня на изборите е забранено заради опасения, че може да се отразят на изборния резултат.
Разлика в данните от двете проучвания през март и юли почти няма, като трайно телевизиите са водещ по значимост източник на информация за хода на предизборната кампания. Хората на възраст между 18 и 30 години търсят информация в медии, базирани в интернет.
По време на кампанията през юли намалява делът на хората, които предпочитат да се информират от социалните мрежи (Фейсбук, Туитър, Инстаграм и пр.) - от 22% през март на 19% през юли.
Близо 70% посочват през юли, че не слушат радио в изборния ден, а 19% твърдят, че предпочитат да слушат програмата на БНР в деня на вота. По-често от радиото се информират възрастни, нискообразовани и бедни хора. През юли намалява с три пункта делът на вярващите повече на обществената телевизия БНТ, отколкото на частните телевизии.
Сред другите заключения от изследването са, че най-често хората се информират за предизборната кампания от три и повече медии едновременно. "Ползването на различни източници на информация е функция от образованието и опита на хората. Възрастта, образованието и жизненият стандарт на респондентите са определящи за медийните им предпочитания в предизборен период", коментира Лидия Йорданова, директор на социологическата агенция "Екзакта".
Източник: "Дневник"
Водещи
-
Пламен Димитров: Ключовият въпрос е какво става с бюджета
Ако ще се прави ремонт на кабинета, да се прави час по-скоро и да продължаваме напред, призова...
17.10 | 16:30
-
Наемите в Гърция ще се плащат само по банков път
Мярката касае и всички българи, които отдават жилища под наем в Гърция или наемат такива
17.10 | 16:15
-
БНБ: Търговският баланс на България за август е отрицателен
Според данните износът на стоки намалява с 336,3 млн. евро
17.10 | 16:00
-
Георги Тошев за изгонването на Венета: Много се радвам!
Реакцията на Райкова не закъсня
17.10 | 15:45
Най-четени
-
Захлаждане и валжи в цялата страна
Максималните температури ще бъдат предимно между 13° и 18°, в София – около 13°
17.10 | 09:00
-
Какъв църковен празник отбелязваме на 17 октомври?
Не давайте пари назаем днес и още народни поверия за деня
17.10 | 09:15
-
Вандали ограбиха арт магазин в центъра на София
Собственикът разказа, че в същата вечер извършителите са разбили още два обекта в района
17.10 | 11:45