Изследване: Хората искат медиите да оповестяват резултати преди края на вота 21.07 | 19:44
Голяма част се интересуват от такава информация и я търсят в нета

Хората искат медиите да оповестяват резултати от изборите в деня на вота преди окончателното обявяване на края на изборния ден. Голяма част се интересуват от такава информация и я търсят в медиите.
Това са част от данните на проучване "Медийни предпочитания на българската аудитория в предизборните кампании за парламентарните избори", поръчано от Съвета за електронни медии (СЕМ) на социологическата агенция "Екзакта".
Агенцията е интервюирала 2010 пълнолетни граждани на два пъти - в последните седмици на двете предизборни кампании - през март (23-30) и юли (30.06 - 6) тази година.
Хората, които подкрепят публикуването на междинните данни от изборите, са от всички възрасти и демографски слоеве. Тези, които са против - близо 25%, са предимно с основно образование или на възраст над 65 години. Над 50% от анкетираните - на възраст между 30 години и 50 години - следят междинните резултати от екзитполовете през целия изборен ден и знаят къде да ги намерят.
Обявяването на междинни резултати в деня на изборите е забранено заради опасения, че може да се отразят на изборния резултат.
Разлика в данните от двете проучвания през март и юли почти няма, като трайно телевизиите са водещ по значимост източник на информация за хода на предизборната кампания. Хората на възраст между 18 и 30 години търсят информация в медии, базирани в интернет.
По време на кампанията през юли намалява делът на хората, които предпочитат да се информират от социалните мрежи (Фейсбук, Туитър, Инстаграм и пр.) - от 22% през март на 19% през юли.
Близо 70% посочват през юли, че не слушат радио в изборния ден, а 19% твърдят, че предпочитат да слушат програмата на БНР в деня на вота. По-често от радиото се информират възрастни, нискообразовани и бедни хора. През юли намалява с три пункта делът на вярващите повече на обществената телевизия БНТ, отколкото на частните телевизии.
Сред другите заключения от изследването са, че най-често хората се информират за предизборната кампания от три и повече медии едновременно. "Ползването на различни източници на информация е функция от образованието и опита на хората. Възрастта, образованието и жизненият стандарт на респондентите са определящи за медийните им предпочитания в предизборен период", коментира Лидия Йорданова, директор на социологическата агенция "Екзакта".
Източник: "Дневник"
Водещи
-
Казуси и въпроси, свързани с различни житейски ситуации, бяха включени и тази година в голяма част от тестовете на зрелостниците
На днешната матура по профилиращ предмет бяха анулирани 5 изпитни работи заради опит за...
23.05 | 17:59
-
Мир срещу избори: Кремъл диктува нови условия за край на войната
„Първо трябва да имате договор и когато той бъде договорен, ние ще вземем решение. Но...
23.05 | 17:40
-
Радев сезира КС заради референдума за еврото
Това съобщиха от Прессекретариата на държавния глава
23.05 | 17:20
-
Борисов:Силата на кмета е да бъде сред хората, да бъде един от тях
Изборите в трите населени места ще се проведат на 15 юни.
23.05 | 17:00
Най-четени
-
НСИ: С 2 години повече живее българинът след COVID пандемията
Обяснението е просто - сравнението се прави с години, в които пандемията от COVID-19 още не...
23.05 | 09:45
-
Времето в България се разваля за часове
Гръмотевични бури се очакват през следобедните часове, а с тях ще нахлуе и студен фронт в...
23.05 | 10:59
-
Васил избра Адриана. Мартин предложи брак на Даниела на големия финал на „Ергенът“
След двете изключително романтични и открити срещи на Васил с Росица и Адриана, Пенев се...
23.05 | 11:59
-
Пеевски предлага: Спиране на партийната субсидия и отнемането на държавни и общински публични сгради за партии
Предложението на лидера на „ДПС - Ново начало” коментираха от „Продължаваме Промяната -...
23.05 | 13:23