Партиите с два пъти по-малко харчове за медийна реклама 22.06 | 18:39
Тово показва анализ на Института за развитие на публичната среда (ИРПС)
За разлика от кампанията преди два месеца, партията на Цветан Цветанов "Републиканци за България" и патриотичните формации ВМРО, Воля и НФСБ са в пъти по-скромни в разходите си за реклама (намалението е близо шест пъти).
Интересно впечатление прави, че за разлика от предишни кампании, в тази двете големи търговски национални телевизии – bTV и Нова телевизия, не са предпочитани от политическите субекти. Докато по същото време в кампанията през април, те бяха привлекли почти половината от парите за реклама, в момента в тях са инвестирани около 10 % от партийните средства – и то само от един политически субект.
В същото време, продължава тенденцията партийните телевизии да са трибуна на собствените си централи и да подписват договори именно с тях.
Най-много средства за агитация в медии към момента са отделили трите традиционни формации в страната – коалицията ГЕРБ-СДС с 264 107 лв., БСП за България, които са похарчили 260 551 лв. и ДПС – със 114 490 лв. Така трите формации всъщност са похарчили над 50% от цялата сума, която всички субекти са отделили за медийно отразяване към момента.
Не малко средства са вложили и от патриотичното обединение Български патриоти – ВМРО, Воля и НФСБ – 101 140 лв. Най-вероятно те ще продължат да залагат на реклама и до края на кампанията, за да увеличат шансовете си да влязат в следващото Народно събрание след като на изборите през април не събраха необходимия брой гласове.
В първата една трета от кампанията 5 субекта нямат сключени договори за отразяване. Това са партия МИР, партия Подем, партия Бригада, Партия на Зелените и Глас народен. "Атака" не е отделила сума за реклама, но пък има договор за безвъзмездно отразяване в партийната си телевизия Алфа.
Кои медии привличат най-много средства?
Най-много средства за първите 10 дни от кампанията е привлякла телевизия Евроком – 237 385 лв. В предишни кампании тя беше предпочитана и за реклама, платена със средствата от медийни пакети. Телевизията също така отново сключва безвъзмездни договори с участниците в кампанията. Към момента такива има със следните партии и коалиции: Свобода, БСП за България, Изправи се! Мутри вън!, Движение заедно за промяна, Пряка демокрация и Демократична България.
На второ място по привлечени средства е обществената БНТ със 162 520 лв., следвана от вестник 24 часа със 111 250 лв.
Впечатление прави, че към този момент двете големи частни национални телевизии БТВ и Нова телевизия са сключили едва по един договор с БСП за България.
Водещи
-
Обявиха оранжев код за четири области на страната
За 12 области, включително София, е в сила жълт код за потенциално опасно време
10.11 | 01:30
-
Кой е Фрико, който от ревност заби нож в шията на бившата си
Фамилията Мирчеви е добре позната на полицията в Благоевград. Георги и брат му Юли имат...
10.11 | 12:45
-
Вкусната закуска, която ще ви спести безкрайното стоене пред мивката
Има обаче уютни, вкусни и засищащи ястия, които също така съдържат много хранителни вещества...
10.11 | 12:30
-
Турци масово пазаруват отвъд граница
Опозицията обвини президента Ердоган, че е довел гражданите до ситуация, в която трябва да...
10.11 | 12:15
Най-четени
-
Нова година: Велинград и Банско се доближават по цени до екзотичните дестинации в чужбина
Съседните държави с по-достъпни оферти
10.11 | 10:15
-
Златната Боряна Калейн разтопи сърцето на една жена! Уникален жест
Калейн обяви края на спортната си кариера на 9 декември 2024 г.
10.11 | 11:15
-
Отчитат 50% спад на регистрираните пчелари
Опасенията са, че сериозно количество мед без доказан произход ще залее пазара.
10.11 | 10:30
-
Пълна промяна с банкоматите в новогодишната нощ
Няма необходимост да се сменят левове в евро сега
10.11 | 12:00