Партиите с два пъти по-малко харчове за медийна реклама 22.06 | 18:39
Тово показва анализ на Института за развитие на публичната среда (ИРПС)
За разлика от кампанията преди два месеца, партията на Цветан Цветанов "Републиканци за България" и патриотичните формации ВМРО, Воля и НФСБ са в пъти по-скромни в разходите си за реклама (намалението е близо шест пъти).
Интересно впечатление прави, че за разлика от предишни кампании, в тази двете големи търговски национални телевизии – bTV и Нова телевизия, не са предпочитани от политическите субекти. Докато по същото време в кампанията през април, те бяха привлекли почти половината от парите за реклама, в момента в тях са инвестирани около 10 % от партийните средства – и то само от един политически субект.
В същото време, продължава тенденцията партийните телевизии да са трибуна на собствените си централи и да подписват договори именно с тях.
Най-много средства за агитация в медии към момента са отделили трите традиционни формации в страната – коалицията ГЕРБ-СДС с 264 107 лв., БСП за България, които са похарчили 260 551 лв. и ДПС – със 114 490 лв. Така трите формации всъщност са похарчили над 50% от цялата сума, която всички субекти са отделили за медийно отразяване към момента.
Не малко средства са вложили и от патриотичното обединение Български патриоти – ВМРО, Воля и НФСБ – 101 140 лв. Най-вероятно те ще продължат да залагат на реклама и до края на кампанията, за да увеличат шансовете си да влязат в следващото Народно събрание след като на изборите през април не събраха необходимия брой гласове.
В първата една трета от кампанията 5 субекта нямат сключени договори за отразяване. Това са партия МИР, партия Подем, партия Бригада, Партия на Зелените и Глас народен. "Атака" не е отделила сума за реклама, но пък има договор за безвъзмездно отразяване в партийната си телевизия Алфа.
Кои медии привличат най-много средства?
Най-много средства за първите 10 дни от кампанията е привлякла телевизия Евроком – 237 385 лв. В предишни кампании тя беше предпочитана и за реклама, платена със средствата от медийни пакети. Телевизията също така отново сключва безвъзмездни договори с участниците в кампанията. Към момента такива има със следните партии и коалиции: Свобода, БСП за България, Изправи се! Мутри вън!, Движение заедно за промяна, Пряка демокрация и Демократична България.
На второ място по привлечени средства е обществената БНТ със 162 520 лв., следвана от вестник 24 часа със 111 250 лв.
Впечатление прави, че към този момент двете големи частни национални телевизии БТВ и Нова телевизия са сключили едва по един договор с БСП за България.
Водещи
-
Собственикът на „Овергаз“ категорично: Природният газ не е причина за взрива в къщата в Банкя
По думите на Сашо Дончев хората, които са живели там, не са консумирали газ през последните...
29.01 | 21:00
-
Топ астролог: България е създадена в годината на Змията, предстои рестарт!
2025 ще е много динамична, напрежението ще ескалира през февруари и март
29.01 | 20:30
-
Божидар Божанов: Прокуратурата си затваря очите за знакови случаи
ПП - ДБ е изпратила сигнал до Европейската прокуратура заради назначаването на бившия служебен...
29.01 | 20:16
-
В Украйна разследват министъра на отбраната за корупция
Ще се проверява имало ли е злоупотреба с власт от страна на Рустем Умеров
29.01 | 20:00
Най-четени
-
МФ отвърна на обвиненията на Асен Василев
29.01 | 18:00
-
Ваканцията на 6 и 7 февруари под въпрос?
Писмото не отменя заповедите на кметовете, а препоръчва да се прецизира основанието...
29.01 | 11:30
-
Основните заплати в МВР – от 4 хил. до близо 9 хил. лева на месец
Oчaĸвa ce нoвитe, пo-виcoĸи възнaгpaждeния дa бъдaт изплaтeни oщe c мapтeнcĸитe зaплaти,...
29.01 | 11:45
-
Заради бюджета: Нов скандал между управляващите и опозицията (ОБЗОР)
ГЕРБ предлага политическите назначения в правителството да започнат след приемането на бюджета
29.01 | 15:00