Партиите с два пъти по-малко харчове за медийна реклама 22.06 | 18:39
Тово показва анализ на Института за развитие на публичната среда (ИРПС)
За разлика от кампанията преди два месеца, партията на Цветан Цветанов "Републиканци за България" и патриотичните формации ВМРО, Воля и НФСБ са в пъти по-скромни в разходите си за реклама (намалението е близо шест пъти).
Интересно впечатление прави, че за разлика от предишни кампании, в тази двете големи търговски национални телевизии – bTV и Нова телевизия, не са предпочитани от политическите субекти. Докато по същото време в кампанията през април, те бяха привлекли почти половината от парите за реклама, в момента в тях са инвестирани около 10 % от партийните средства – и то само от един политически субект.
В същото време, продължава тенденцията партийните телевизии да са трибуна на собствените си централи и да подписват договори именно с тях.
Най-много средства за агитация в медии към момента са отделили трите традиционни формации в страната – коалицията ГЕРБ-СДС с 264 107 лв., БСП за България, които са похарчили 260 551 лв. и ДПС – със 114 490 лв. Така трите формации всъщност са похарчили над 50% от цялата сума, която всички субекти са отделили за медийно отразяване към момента.
Не малко средства са вложили и от патриотичното обединение Български патриоти – ВМРО, Воля и НФСБ – 101 140 лв. Най-вероятно те ще продължат да залагат на реклама и до края на кампанията, за да увеличат шансовете си да влязат в следващото Народно събрание след като на изборите през април не събраха необходимия брой гласове.
В първата една трета от кампанията 5 субекта нямат сключени договори за отразяване. Това са партия МИР, партия Подем, партия Бригада, Партия на Зелените и Глас народен. "Атака" не е отделила сума за реклама, но пък има договор за безвъзмездно отразяване в партийната си телевизия Алфа.
Кои медии привличат най-много средства?
Най-много средства за първите 10 дни от кампанията е привлякла телевизия Евроком – 237 385 лв. В предишни кампании тя беше предпочитана и за реклама, платена със средствата от медийни пакети. Телевизията също така отново сключва безвъзмездни договори с участниците в кампанията. Към момента такива има със следните партии и коалиции: Свобода, БСП за България, Изправи се! Мутри вън!, Движение заедно за промяна, Пряка демокрация и Демократична България.
На второ място по привлечени средства е обществената БНТ със 162 520 лв., следвана от вестник 24 часа със 111 250 лв.
Впечатление прави, че към този момент двете големи частни национални телевизии БТВ и Нова телевизия са сключили едва по един договор с БСП за България.
Водещи
-
Топ астролог: Краят на света няма да е тази пролет!
Най-вероятно в комбинация със затъмненията ще се отключи една глобална рецесия, прогнозира...
28.03 | 19:45
-
Приложение показва в коя аптека можем да намерим определено лекарство
Информацията се обработва от фармацевт и започва търсене на възможности за осигуряване на...
28.03 | 19:30
-
Томислав Дончев: Възможно е да разговаряме с ПП-ДБ отново след изборите
Подходът ще е много по-балансиран и партньорски, обясни зам.-председателят на ГЕРБ
28.03 | 19:10
-
Румен Овчаров: ГЕРБ се връщат в играта с пълна сила
Той охарактеризира кабинета "Денков", като "некомпетентен", с "патологичен слугинаж" и...
28.03 | 19:00
Най-четени
-
ИТН получи и върна празна папката с мандата (ВИДЕО)
Това е най-правилното за България”, заяви Вълчев преди да върне обратно папката с мандата на...
28.03 | 11:15
-
Ваканционна вила на Карибите и... Какво взема Цеци Красимирова след развода с мултимилионера
Оказва се, че двамата не са подписвали предбрачно споразумение, което да защити несметното...
28.03 | 16:47
-
Радев ще връчи третия мандат за съставяне на правителство днес
ДПС, БСП и "Има такъв народ" бяха категорични, че биха върнали мандата, ако го получат....
28.03 | 08:13
-
Проф. Киров каза кой може да стане служебен премиер
Някои хора трябва да престанат да експериментират с Конституцията, защото се получават лоши...
28.03 | 13:00