Apple, Twitter и Facebook - най-иновативни в света 19.02 | 11:25
На четвърта позиция пък е поставен Nissan

Apple, Twitter, Facebook – това са имената, които запълват челната тройка в тазгодишната класация на най-иновативните компании в света според класацията на списание Fast Company.
Първата позиция заема компанията на Стив Джобс, която в предходното издание на подреждането беше под N3.
Извън всички технологични успехи на продуктите на групата "най-впечатляващо от всичко е това как плаформите на Apple създадоха екосистема от креативност – от игрите през финансите до производството на чипове", казват авторите на класацията. Оттам подчертават още, че иновациите на Apple са променили живота ни, работата ни, света ни.
За сайта за микроблогове Twitter, който е на второ място, се посочва, че след пет години бурен растеж той е предефинирал комуникацията. През 2010 г. Twitter има вече 195 млн. потребители.
Трети в престижния списък е Facebook. Социалната мрежа е поставена след Twitter по иновативност, въпреки че потребителите й са впечатляващите 600 млн. души. Миналата година компанията беше лидер в подреждането.
На четвърто място се появява автомобилен производител – японският гигант Nissan. Като основна негова иновация авторите на изследването признават Leaf – първата масова електрическа кола.
В началото на разработването й скептиците към проекта бяха много, включително и сред служителите на Nissan. Днес обаче се вижда, че това е бъдещето – когато караш този автомобил, не се усещат "вибрации, миризма, шум. Това е бъдещето и всичко друго ще изглежда старомодно, като да изпращат съобщения по гълъб”, казват от списанието.
Groupon е поставен под N5 – за промяна из основи на търговията на дребно и за възможността да откажат сделка с Google на стойност 6 млрд. долара. "Groupon е най-вълнуващото нещо в търговията на дребно от появата на eBay насам”, се посочва в изследването. Самият eBay се намира на 22-ра позиция по иновативност в света.
Ето и компаниите, които запълват челната десетка на най-иновативните: Google, Dawning Information Industry, Netflix, Zynga, Epocrates.
Разделени по сектори, от общия списък с 50 имена най-многобройни са фирмите, които се занимават с реклама (най-вече интернет реклама), следват биотехнологиите, дизайнът, модата, мобилните технологии и музиката.
Водещи
-
Киселова: Искането на оставката ми е тема, по която опозицията може да намери общ език
Парламентът е доказал, че може да работи въпреки неговата фрагментация
02.08 | 18:00
-
Стана известен последният есемес на Тодор Славков до Крушарски
Съобщението до бизнесмена Малък Тошко е изпратил десет дни по-рано - на 11 юли
02.08 | 17:40
-
Мира Радева в шок: Мъжът ми чака близнаци, изневерявал ми е с години!
Социоложката се развежда
02.08 | 17:00
Най-четени
-
Хиляди с глоби по 350 евро в Гърция
Камионите и автобусите нямат право да се движат в лявата лента, дори при изпреварване
02.08 | 15:00
-
Зафиров: Илияна Йотова е една от възможните за номинация на БСП-ОЛ за президент
Левицата ще участва на тези избори с амбицията да ги спечели, каза той
02.08 | 13:00
-
Протест затваря пътя към ГКПП "Маказа"
Призовават се гражданите, планиращи пътуване към Гърция в този ден и часови диапазон, да...
02.08 | 09:45