Нова технология утроява капацитета на литиево-йонните батерии 01.07 | 12:28

Тайната на технологията се крие в гъбест материал с висока порьозност

От Георги Георгиев

Днес литиево-йонните батерии са интегрална част от живота ни. На тях "разчитат" мобилните ни телефони, таблетите, лаптопите, музикалните ни плейъри, а отскоро и електрическите коли. Макар и доказали своите качества, този тип батерии имат и сериозните си недостатъци – капацитетът им намалява с течение на времето, понякога се саморазреждат и често не издържат, колкото ни се иска.

За да подобрят качествата на литиево-йонните батерии, японски изследователи от Sumitomo Electric Industries са разработили нов материал, който може да утрои техния капацитет, информира Digital Trends. Известен като Aluminum-Celmet, материалът има за цел да замени традиционния анод от алуминиево фолио в батериите.

Тайната на Aluminum Celmet се крие в гъбестата структура с високо ниво на порьозност от 98%, която позволява в батерията да се поставят много по-големи количества литий. Според учените новата технология ще предостави на бъдещите автомобилни батерии от 1,5 до 3 пъти по-голям капацитет от този на днешните.

Новият материал е създаден посредством наслагването на проводящо покритие върху пластмасова пяна, последвано от никелиране и нагряването на мрежата до отделяне на пластмасовите и други примеси. Технологията се използва и при създаването на никел-кадмиевите и никел-металхидридните батерии на Sumitomo.

Все още от компания не казват, дали ще приложат технологията в персоналната електроника, което един ден би ни спестило досадното задължение да зареждаме смартфоните си през ден.

Водещи

Най-четени