Откъде ще дойде следващото технологично чудо? 09.08 | 12:09
Вероятно то ще е комбинация от вече съществуващи технологии
Навярно всеки, който се занимава с технологични разработки, мечтаe един ден да създаде следващия iPad, който да му донесе признание, известност и не на последно място – големи печалби.
Независимо от начина, по които бива задаван въпросът "Как да създам следващия iPad?”, в същината си е обаче погрешен, смята д-р Джеймс Макуиви, вицепрезидент и анализатор в компанията за технологични проучвания Forrester Research.
Мнозина смятат, че иновациите, които ще стоят зад следващото технологично потребителско чудо, ще се появят в линейна прогресия във времето, и че ще доведат до разработването на изцяло нова, революционна технология, коментира Макуиви пред Mashable.com.
Тъй като подобна линейност обаче липсва, следващото голямо изобретение няма да отнеме години на изследвания в големи лаборатории от десетки учени. То дори няма да има официална дата на пускане, около която медиите да се тълпят, смята анализаторът.
Вместо това, следващият технологичен хит ще съчетава в себе си смесица от съществуващи вече иновации, събрани по на пръв поглед случаен начин. Той ще бъде създаден от прилагането на т. нар. "възможности в съседство"(adjacent possible). Терминът е използван за пръв път от Стивън Джонсън, който го е взел от еволюционната биология.
В общи линии той се отнася към всички бъдещи иновации, чиито технологии вече са създадени. Така например таблетът на Apple не "преоткрива колелото", а съчетава вече доказаните концепции на iPhone и на лаптопите в нов, революционен начин.
Представете си например, потенциалното влияние, което едно огледало за баня, с вградени в него дигитални технологии, може да окаже върху развитието на модната индустрия.
По същността си то може да представлява комбинация от плосък сензорен екран с вградена в него видеокамера и възможности за свързване в мрежа чрез Wi-Fi. Информацията, която камерата заснема, дори вероятно ще може да се актуализира в профилите на потребителите в социалните мрежи.
Така чрез простото прилагане няколко вече широко използвани технологии, ще сте в състояние да промените установения от години начин, по който компании като L’Oreal, Procter & Gamble, Levi’s и Tesco правят бизнес, заключава Макуиви.
Водещи
-
Трик: Може да си вземем 500 лв. от НАП, ето схемата за лесни пари
През 2022 г. данък са си възстановили малко над 6200 души, а година по-късно това са направили...
26.12 | 19:00
-
Коледа донесе бебе на бившия депутат Искрен Митев
"Най-прекрасните подаръци са тези, които не можеш да си купиш. Тях можеш само да изживееш",...
26.12 | 18:40
-
Непрекъснати валежи наводниха пътища и причиниха други проблеми в много части на Гърция
Гръцките противопожарни сили се отзоваха на десетки обаждания от жители, много от които в...
26.12 | 18:20
-
В Деня на бащата граждани се събраха пред Министерския съвет в София в подкрепа на споделеното родителство
Акцията бе организирана от фондация „За споделено родителство“.
26.12 | 18:00
Най-четени
-
Оранжев код за 3 области за дъжд и вятър в четвъртък
Валежите ще продължат, значителни ще са отново в Централна Северна България, където ще вали...
26.12 | 09:01
-
БДЖ съобщава за сериозни нарушения в графика на влаковете по няколко направления
Проблеми има и в участъка между гарите Дебелец и Кръстец, където също е регистрирана липса на...
26.12 | 11:00
-
26 декември е Ден на бащата
26 декември е християнският празник Събор на Пресвета Богородица
26.12 | 09:40
-
Редица квартали на София са без ток
Засегнати са с. Владая, кв. "Драгалевци", вилните зони около "Симеоново" и "Киноцентъра".
26.12 | 13:40