Откъде ще дойде следващото технологично чудо? 09.08 | 12:09
Вероятно то ще е комбинация от вече съществуващи технологии

Навярно всеки, който се занимава с технологични разработки, мечтаe един ден да създаде следващия iPad, който да му донесе признание, известност и не на последно място – големи печалби.
Независимо от начина, по които бива задаван въпросът "Как да създам следващия iPad?”, в същината си е обаче погрешен, смята д-р Джеймс Макуиви, вицепрезидент и анализатор в компанията за технологични проучвания Forrester Research.
Мнозина смятат, че иновациите, които ще стоят зад следващото технологично потребителско чудо, ще се появят в линейна прогресия във времето, и че ще доведат до разработването на изцяло нова, революционна технология, коментира Макуиви пред Mashable.com.
Тъй като подобна линейност обаче липсва, следващото голямо изобретение няма да отнеме години на изследвания в големи лаборатории от десетки учени. То дори няма да има официална дата на пускане, около която медиите да се тълпят, смята анализаторът.
Вместо това, следващият технологичен хит ще съчетава в себе си смесица от съществуващи вече иновации, събрани по на пръв поглед случаен начин. Той ще бъде създаден от прилагането на т. нар. "възможности в съседство"(adjacent possible). Терминът е използван за пръв път от Стивън Джонсън, който го е взел от еволюционната биология.
В общи линии той се отнася към всички бъдещи иновации, чиито технологии вече са създадени. Така например таблетът на Apple не "преоткрива колелото", а съчетава вече доказаните концепции на iPhone и на лаптопите в нов, революционен начин.
Представете си например, потенциалното влияние, което едно огледало за баня, с вградени в него дигитални технологии, може да окаже върху развитието на модната индустрия.
По същността си то може да представлява комбинация от плосък сензорен екран с вградена в него видеокамера и възможности за свързване в мрежа чрез Wi-Fi. Информацията, която камерата заснема, дори вероятно ще може да се актуализира в профилите на потребителите в социалните мрежи.
Така чрез простото прилагане няколко вече широко използвани технологии, ще сте в състояние да промените установения от години начин, по който компании като L’Oreal, Procter & Gamble, Levi’s и Tesco правят бизнес, заключава Макуиви.
Водещи
-
Кой е слепият 13-годишен Саша Сулин, наричан "момчето - Ванга"
Приписват му се много успешни прогнози, но някои го смятат за "маркетинго продукт"
26.07 | 15:30
-
Обвинения в „употреба” на КПК от различни партии и искания за закриването ѝ (ОБЗОР)
Рано тази сутрин с позиция до медиите за това призова и лидерът на „ДПС – Ново начало” Делян...
26.07 | 15:00
-
Проф. Здравко Попов: Тръмпизмът се преживява в Европа като инструмент за отмъщение
Националистическите движения в Европа обаче са си европейско явление, посочи философът,...
26.07 | 14:00
Най-четени
-
Мяу! ТОЙ пак е в Шумен!
Получен е нов сигнал, че хищникът е забелязан до шуменския квартал "Мътница" в петък
26.07 | 10:20
-
Асен Василев: Обща президентска кандидатура с ГЕРБ е изключена
Ако някой тръгне към ГЕРБ - да не разчита на нас, се казва още в поста на ПП
26.07 | 11:20
-
Над 50°C във влак, затворени прзорци, без климатик! Масички - на ластик!
За поредното безобразие алармира пътничка
26.07 | 11:00
-
Кузман Илиев за приемането на еврото: Дебат в България е практически не се състоя
Едва ли не тези, които са фенове на еврото, те са европейците, модерните, а другите, които не...
26.07 | 12:00