Откъде ще дойде следващото технологично чудо? 09.08 | 12:09
Вероятно то ще е комбинация от вече съществуващи технологии
Навярно всеки, който се занимава с технологични разработки, мечтаe един ден да създаде следващия iPad, който да му донесе признание, известност и не на последно място – големи печалби.
Независимо от начина, по които бива задаван въпросът "Как да създам следващия iPad?”, в същината си е обаче погрешен, смята д-р Джеймс Макуиви, вицепрезидент и анализатор в компанията за технологични проучвания Forrester Research.
Мнозина смятат, че иновациите, които ще стоят зад следващото технологично потребителско чудо, ще се появят в линейна прогресия във времето, и че ще доведат до разработването на изцяло нова, революционна технология, коментира Макуиви пред Mashable.com.
Тъй като подобна линейност обаче липсва, следващото голямо изобретение няма да отнеме години на изследвания в големи лаборатории от десетки учени. То дори няма да има официална дата на пускане, около която медиите да се тълпят, смята анализаторът.
Вместо това, следващият технологичен хит ще съчетава в себе си смесица от съществуващи вече иновации, събрани по на пръв поглед случаен начин. Той ще бъде създаден от прилагането на т. нар. "възможности в съседство"(adjacent possible). Терминът е използван за пръв път от Стивън Джонсън, който го е взел от еволюционната биология.
В общи линии той се отнася към всички бъдещи иновации, чиито технологии вече са създадени. Така например таблетът на Apple не "преоткрива колелото", а съчетава вече доказаните концепции на iPhone и на лаптопите в нов, революционен начин.
Представете си например, потенциалното влияние, което едно огледало за баня, с вградени в него дигитални технологии, може да окаже върху развитието на модната индустрия.
По същността си то може да представлява комбинация от плосък сензорен екран с вградена в него видеокамера и възможности за свързване в мрежа чрез Wi-Fi. Информацията, която камерата заснема, дори вероятно ще може да се актуализира в профилите на потребителите в социалните мрежи.
Така чрез простото прилагане няколко вече широко използвани технологии, ще сте в състояние да промените установения от години начин, по който компании като L’Oreal, Procter & Gamble, Levi’s и Tesco правят бизнес, заключава Макуиви.
Водещи
-
Месец ма - добър и ласкав за всички знаци на зодиака, но особено за теи зодии
Има и изключения
24.04 | 21:00
-
За кои шофьори винетките стават безплатни?
Измененията в Закона за пътищата бяха внесени от Костадин Костадинов („Възраждане“) и група...
24.04 | 20:45
-
Радев: Напълно подкрепям Главчев в избора му на министри, отговорността е негова
Той поздрави народните представители за увеличението на заплатите на военнослужещите
24.04 | 20:31
-
Гръмотевични бури и жълт код за четвъртък, от уикенда времето се обръща
През почивните дни ще бъде предимно слънчево, вероятността за валежи намалява, температурите...
24.04 | 20:15
Най-четени
-
Борисов: Не може да има сглобка с хора, които не си дават реална представа за това, което са сътворили
"Отново сглобка – много зависи кой как ще се представи, кой от тях има интегритет, за да...
24.04 | 11:15
-
Мангъров: Недостатък на ваксината против коклюш е причина за бума на заболяването у нас сега
"До втория си месец децата трябва да си стоят вкъщи и ако могат, да се отложат погачи, питки,...
24.04 | 10:59
-
Днес ще бъде предимно слънчево
Максималните температури ще бъдат между 19° и 24°, в София – около 20°.
24.04 | 08:15
-
Остър спор в кулоарите на парламента между бившите партньори в управлението
ПП-ДБ и ГЕРБ с взаимни обвинения за забавянето на законопроектите, свързани с второто плащане...
24.04 | 12:45