Откъде ще дойде следващото технологично чудо? 09.08 | 12:09
Вероятно то ще е комбинация от вече съществуващи технологии

Навярно всеки, който се занимава с технологични разработки, мечтаe един ден да създаде следващия iPad, който да му донесе признание, известност и не на последно място – големи печалби.
Независимо от начина, по които бива задаван въпросът "Как да създам следващия iPad?”, в същината си е обаче погрешен, смята д-р Джеймс Макуиви, вицепрезидент и анализатор в компанията за технологични проучвания Forrester Research.
Мнозина смятат, че иновациите, които ще стоят зад следващото технологично потребителско чудо, ще се появят в линейна прогресия във времето, и че ще доведат до разработването на изцяло нова, революционна технология, коментира Макуиви пред Mashable.com.
Тъй като подобна линейност обаче липсва, следващото голямо изобретение няма да отнеме години на изследвания в големи лаборатории от десетки учени. То дори няма да има официална дата на пускане, около която медиите да се тълпят, смята анализаторът.
Вместо това, следващият технологичен хит ще съчетава в себе си смесица от съществуващи вече иновации, събрани по на пръв поглед случаен начин. Той ще бъде създаден от прилагането на т. нар. "възможности в съседство"(adjacent possible). Терминът е използван за пръв път от Стивън Джонсън, който го е взел от еволюционната биология.
В общи линии той се отнася към всички бъдещи иновации, чиито технологии вече са създадени. Така например таблетът на Apple не "преоткрива колелото", а съчетава вече доказаните концепции на iPhone и на лаптопите в нов, революционен начин.
Представете си например, потенциалното влияние, което едно огледало за баня, с вградени в него дигитални технологии, може да окаже върху развитието на модната индустрия.
По същността си то може да представлява комбинация от плосък сензорен екран с вградена в него видеокамера и възможности за свързване в мрежа чрез Wi-Fi. Информацията, която камерата заснема, дори вероятно ще може да се актуализира в профилите на потребителите в социалните мрежи.
Така чрез простото прилагане няколко вече широко използвани технологии, ще сте в състояние да промените установения от години начин, по който компании като L’Oreal, Procter & Gamble, Levi’s и Tesco правят бизнес, заключава Макуиви.
Водещи
-
Над 2800 работници без договор установени от началото на годината
Застаряването на населението и липсата на кадри е причина бизнесът да настоява за внос на...
10.10 | 17:45
-
Граждани се оплакват от струпване на отпадъци и в части на район "Студентски"
Има струпани различни отпадъци - дюшек, големи картони, кутии от строителни бои и др. Жители...
10.10 | 17:30
-
Днес погребват граничния полицай, който загина при унищожителното наводнение в Елените
Въпреки незабавно оказаната помощ и усилията на медицинските екипи да спасят живота му,...
10.10 | 17:15
-
Ирина Манушева: Санкциите и наказанията отблъскват учениците от училището
"Просто не стигаме достатъчно ефективно до всички. Все още много хора не знаят, че има...
10.10 | 17:00
Най-четени
-
Сиромахов публикува остър коментар във Facebook, насочен директно срещу депутата от ИТН Тошко Йорданов
"Тошко, пиша ти тук, за да наруша публично закона ви за личната информация и да имате...
10.10 | 11:15
-
Борисов за спорното предложение на ИТН: Говорих със Слави Трифонов, ще го изтеглят
Това коментира лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов по отношение на спорните промени, предложени от...
10.10 | 12:30
-
Започва смяната на автомобилни гуми - има ли наплив заради застудяването
По думите му организацията е добра, като клиентите носят автомобилите си още сутринта и ги...
10.10 | 14:00
-
Ще се увеличи ли стойността на ваучерите за храна до 300 лв.? 2
„Проучването ни се провежда след дигитализацията на ваучерите за храна. 96% от хората...
10.10 | 12:00