Пазаруваме в нета поне веднъж месечно 12.12 | 16:35
Все повече българи се доверяват на онлайн магазините и все по-често
Онлайн пазаруването е предпочитан метод за закупуване на стоки и услуги от все повече български потребители, показва проучването MasterIndex 2017. Според изследването на Mastercard, проведено сред активните български картодържатели, две трети от тях пазаруват в мрежата най-малко веднъж месечно, като броят им нараства със 7 процентни пункта на годишна база – през 2015 г. техният дял е 51%, през 2016 г. – 58%, а през настоящата достига 65%.
Резултатите за 2017 г. показват най-голям ръст сред картодържателите, които пазаруват онлайн по няколко пъти в месеца (от 22% през 2016 г. до 30% през настоящата). Най-активни в онлайн пазаруването на седмична и месечна база са потребителите във възрастовата група 25-34 г. Предпочитаното платежно средство за закупуване на продукти и услуги в мрежата остават дебитните карти (70%), като сред разплащащите с тях най-голям е делът на 18–24-годишните.
Българските потребители заплащат онлайн най-вече покупката на дрехи и обувки (57%), месечни сметки (44%), електротехника (37%), подаръци (37%), настаняване (33%), книги (28%), храна (25%), самолетни билети (25%), козметика (24%), билети за културни и спортни събития (18%) и др. В сравнение с 2016 г., най-голям е ръстът в онлайн пазаруването на козметика (повишение с 13%), подаръци (ръст от 11%) и настаняване (5% повишение).
"Нарастващият интерес към онлайн плащанията и пазаруването е естествен резултат от предимствата, които предоставя – достъп до глобални електронни магазини по всяко време на денонощието, от всяко устройство, независимо в коя точка на света се намират потребителите. Te оценяват високо удобството на онлайн пазаруването, както и сигурността на плащането, благодарение на развитите технологии за сигурност и опцията chargeback за възстановяване на сумата в банковата карта", казва Артур Туремка, генерален мениджър на Mastercard за Балканите.
По данни на Евростат, 9% от българските компании използват мрежата като канал за продажба на своите продукти и услуги. За сравнение – средният индекс за европейските компании е 20%. Въпреки нарастващия интерес на потребителите, електронната търговия в България формира едва 4% от общия оборот на местните компании, докато по този показател европейските достигат около 16%.
"Онлайн търговията предоставя все по-големи възможности за развитие на бизнеса и осигуряване на достъп до глобалния пазар. Българските компании имат шанса да се възползват от предимствата на дигитализиращата се среда и да отговорят на непрестанно нарастващия потребителски интерес, използвайки възможностите на новите технологии и дигиталните решения", казва Ваня Манова, мениджър за България и Македония на Mastercard.
Водещи
-
Вицепрезидентът на КНСБ: На властта отдавна не вярваме
Отпуснатата помощ е реанимационна, за да не спрат мините и ТЕЦ „Марица изток 2“, заяви Огнян...
25.04 | 21:00
-
Четирима пострадали след зверска катастрофа на Подбалканския път София-Бургас
Сред тях има и дете
25.04 | 20:30
-
Добрев: Взеха главата на Росен Желязков, за да потулят връзката между Асен Василев и контрабандистите
Всъщност, колко пудела са необходими за да пренесат пачките на финансовия министър? Той не ги...
25.04 | 20:45
-
Eнергетиката ни трябва да има ясна стратегия, съхраняваща автономността на енергийната система
Това заяви президентът Румен Радев по време на среща на "Дондуков“ 2 с представители на...
25.04 | 20:01
Най-четени
-
Борисов: Честито на новата коалиция! „Честито на „Възраждане“
Според него ще се изредят поне още 5-6 служебни правителства.
25.04 | 10:17
-
Протестът на енергетиката блокира центъра на София и затвори пространството около пл. "Независимост"
Част от тях бяха допуснати в сградата на Народното събрание
25.04 | 12:45
-
Кумичане пази момите от страшния змей
Върбовите клони символизират палмовите, с които е посрещнат Христос в Йерусалим, това е и...
25.04 | 17:00
-
През деня се очакват повсеместни валежи
Жълт код за потенциално опасно време и обилни дъждове е обявен в 12 области на страната
25.04 | 08:15