Пробив в създаването на „ароматната“ телевизия 16.06 | 10:30
Малък генератор на миризми, инсталиран в телевизора и смартфона, ще промени представите ни за възприемане на информация
Днешните телевизионни програми са създадени така, че да провокират емоциите и мисленето ни благодарение на звук и образи. Какво обаче ще се случи ако един ден ще можем директно да помиришем например парчетата пица, които биват ядени от любимите ни екранни персонажи? И дали подобна технология ще се превърне във възможност за рекламистите да достигат до аудиторията по изцяло нов и по-ефективен начин?
Тези въпроси стоят в основата на двугодишен проект на изследователи от университета в Калифорния в сътрудничество със специалисти от Samsung. Те успели да докажат, че е възможно генерирането на аромати от устройство, което е достатъчно малко, за да се побере в задната част на телевизионните приемници и дори в смартфоните и едновременно с това да генерира хиляди различни миризми, пише physorg.com.
За да минимизират броя на етапите по веригата на производството на генератора на аромати, учените използвали X-Y матрична система.
Ароматът се получавал от воден разтвор като амоняк, който формира газа, отделян от нагряването му посредством тънка метална нишка-нагревател. Разтворът се поставя в отделение, направено от нетоксичен, незапалим силициев еластомер. При увеличаване на топлината и съответно налягането на отделения газ, в съда се отваря малка дупка, която изпуска миризмата във въздуха.
С използването на X-Y матрицата и вградените в нея двеста контролери (по 100 на всяка координатна ос) селективно могат да активират 10000 различни миризми, обясняват учените.
Екипът тествал устройството с два известни парфюма Live на Дженифър Лопес и Passion на Елизабет Тейлър. И в двата случая тестер успял да разпознае ароматите на 30 сантиметра от устройството. Когато парфюмът бил сменен, устройството изпускало аромат на кафе, който се използва за прочистване на сетивата. След изхабяване на флакона, потребителят ще може да го замени с нов, подобно на главата за принтер.
Следващата стъпка в изследването ще включи разработването на прототип и усъвършенстването на технологията, така че тя да стане достатъчно сигурна, за да изпуска миризми с необходимата точност и сила.
Разбира се, съществуват и някои трудности пред новата технология. Например, производителите на парфюми могат да искат да ви предложат да помиришете новия аромат в телевизионната си реклама, обаче да се окаже, че ароматизаторът не разполага точно с нея. Това ще изисква своеобразен ъпгрейд на системата, подобно на компютърния софтуер.
Продуцентите на телевизионните сериали също вероятно ще искат всеки от персонажите им да мирише по определен начин.
Водещи
-
Тестват първата персонализирана иРНК инжекция срещу рак на кожата
иРНК ще има потенциал да спре и други видове рак - на белия дроб, пикочния мехур и бъбреците.
26.04 | 15:59
-
Допълнителните държавни зрелостни изпити по желание на ученика ще са от 22 до 29 май
Графикът по предмети от общообразователна и профилирана подготовка е публикуван на сайта на...
26.04 | 15:45
-
На първо четене мнозинството в Народното събрание отмени патентния данък за бране на гъби
Този налог засяга близо 30 000 регистрирани в дейността
26.04 | 15:31
-
Директорът на Народния съди Морфов за 100 бона
Делото бе насрочено за 11:00 днес в Софийски районен съд. Морфов не се е явил.
26.04 | 15:00
Най-четени
-
ЦИК отказа участието на партия „АТАКА“ на Волен Сидеров в изборите две в едно на 9 юни
Причината Комисията заличи регистрацията на партията е недостатъчен брой подписи за...
26.04 | 11:15
-
Петков: Това, което чух от г-н Борисов, е, че има голям гръб, който е хлъзгав
Той заяви, че е абсолютно сигурен, че Мария Габриел не би сложила имена в проектокабинет,...
26.04 | 11:30
-
Първан Симеонов: Всички се борят за любовта на Борисов
"Това е демонстрация на сила. ПП-ДБ са в отбранителна позиция и това е проява на сила, в която...
26.04 | 10:45