Разкриха детайли по нов тип батерия за електромобили 30.05 | 11:17
Устройството ще бъде по-ефикасно и евтино от сегашните литиево-йонни батерии

След като се отдели от А123 Systems миналата година, компанията 24М публикува статия в сп. Advanced Energy Materials, с която прекрати месеци на спекулации за това върху какво работи.
Не е тайна, че новият проект има за цел да подобри работата върху нов тип батерия, която може да замени литиево-йонните батерии, използвани в електрическите автомобили в момента.
Батерия прилича повече на презареждаемите батерии с течен разтвор вместо на конвенционалните сухи клетки в литиево-йонните аналози. В бъдеще с нея могат успешно да се отстранят много от частите на конвенционалните батерии, които заемат в момента заемат близо три четвърти от обема в автомобилите и не генерират електричество.
Новата система е базирана на разработката на Йет-Минг Чянг – професор в MIT и основател на A123 и 24M. На теория системата може да намали значително цената на батерията на колите, а оттам и цената им. Към момента цената батерията формира приблизително една трета от общата цена на автомобила.
Устройството действа на следния принцип. Подобно на утайка активно вещество се поставя два отделни резервоара. В единия то е положително заредено а в другия – отрицателно. За да се извлече енергията от батерията, течностите се изпомпват през канали, и попадат в общо отделение, което е конструирано така, че да позволи потока на електрони между двете течности и така да генерира електричество, което да захрани електромотора.
За да подпомогнат трансфера на електроните от гъстата течност, са учените са добавили специални наночастици, които помагат за формирането на мрежи, които позволяващи движението на електроните.
При този тип батерии, количеството на капацитета при складиране се увеличава при нарастване на размера им, без да се налага използването на допълнителни материали, за разлика от литиево-йонните батерии, коментират специалистите.
Моделът на батерията все още не е готов за изпитания върху автомобили, тъй като разработката все още е много тромава и се нуждае от усъвършенстване. В момента учените се опитват да разработят метод, който да увеличат концентрацията на активите материали в нея.
Водещи
-
След срещата-фиаско между Тръмп и Зеленски: Политическите реакции у нас и по света
Министър-председателят Росен Желязков заяви подкрепата си за Киев, Радев го разкритикува
01.03 | 18:00
-
29 арестувани при акция срещу наркотиците в София
В хода ѝ са открити различни видове дрога
01.03 | 17:20
-
Зеленски кацна в Лондон
При пристигането си той заяви, че американската подкрепа за Украйна е от критично важно...
01.03 | 17:00
Най-четени
-
След остра размяна на реплики с Тръмп: Зеленски напусна Белия дом
Украинският президент не подписа споразумениео за редкоземни метали
28.02 | 21:07
-
Диана Дамянова: Прави се опит да бъде свалено правителството
Хората на Доган искат все повече и повече
01.03 | 11:20
-
Световни лидери подкрепиха Зеленски в скандала с Тръмп
Европа, Канада и Австралия реагираха остро
01.03 | 10:00