Три галактики се сливат в една 25.11 | 17:20

Уникалното явление е кръстено на японска царица

От Антония Михайлова

Не две, а три галактики се сливат, видяха учени с помощта на телескопите ALMA и "Хъбъл" в открит по-рано облак от йонизиран газ. Уникалният и изключително рядък обект е наречен Химико в чест на легендарната царица на една от ранните японски държави – Яматай.

За първи път Химико е открит през 2009 година с помощта на телескопа Spitzer. Поради голямата отдалеченост ние можем да наблюдаваме Химико такъв, какъвто е бил той само 800 милиона години след Големия взрив, тоест в периода на "младостта" на Вселената.

Учените смятат, че по-нататъшното изучаване на Химико ще даде уникална информация за формирането на галактиките.

Интересно е също, че след като процесът на обединение приключи, галактиката Химико вероятно ще заприлича на Млечния път. Всичките три галактики се намират в стадий на активно звездообразуване.

Освен йонизиран газ в галактиките на са открити обичайните при такъв процес химични елементи, като въглерод, силиций и кислород. Астрономите вече изказаха предположение, че вероятно Химико се състои от древна материя, образувала се веднага след Големия взрив.