Япония тества нов влак на магнитна възглавница 09.09 | 09:35
Новият маглев ще развива 500 км в час
Япония създава най-дългия и скоростен влак на магнитна възглавница, способен да развива до 500 км в час. Все още скоростният влак е на етап изпитания и магнитните релси за него са създадени само с дължина 25 километра. До практическото му въвеждане в експлоатация ще изминат 10 години, а компанията разработчик Central Japan Railway Co още пет години ще се занимава с този проект.
Както разказват създателите, в близко време ще бъде пусната магнитна линия по участъка Нагоя – Токио. Сега това разстояние от 290 км се преодолява от влак за около 2 часа, докато новият маглев ще го взема само за половин час. По-късно се планира да се изгради маршрут Нагоя – Токио – Осака.
За разлика от другите влакове на магнитна възглавница, релсите за новия са ограничени от специални заграждения, затрудняващи достъпа до тях. Освен това около системата от релси напрежението е увеличено, благодарение на което е създадено по-мощно и устойчиво магнитно поле.
В останалото новият маглев прилича на другите магнитни влакове – поради силното магнитно поле той ще лети на малка височина над релсите, което ще му позволи дори със скорост 500 км в час да съхрани плавността на хода и комфорта на пътниците.
Организацията на релсовата система в случая с японските влакове е доста проста: в релсите е вградена класическа магнитна индукционна бобина, която се включва при приближаването на летящия влак и подава напрежение на релсите, където се образува магнитно поле. Неговият заряд съвпада със заряда на ходовата част на влака. При съприкосновение на полетата възниква отблъскване, което се уравновесява от масата на влака.
Японските инженери твърдят, че голяма част от маршрута между градовете вече е построена, но в перспектива се планира около 60% от трасето да бъде в тунели, за да може заявените 500 км/час да се развиват без опасност от среща със странични обекти.
Строителството на тунелите е предвидено за 2014 година. Проектът на тунела Токио – Нагоя трябва да приключи към 2027 година, а през 2045-а се планира създаването на още по-голям тунел – Токио – Нагоя – Осака.
Водещи
-
Предсказание на пророка Дядо Влайчо за 2025 г: Немотия и глад!
Според него светът ще бъде изправен пред тежки изпитания
12.01 | 18:00
-
БСП-ОЛ ще участва в правителството на ГЕРБ-СДС с четирима министри и вицепремиер
Със 102 гласа "За", 13 "Против" и 7 "Въздържал се" Националният съвет на БСП даде мандат за...
12.01 | 17:40
-
Зукърбърг: Белият дом ни притискаше да махнем верни неща за ефектите от COVID ваксините
Той заяви в подкаста на един от най-популярните онлайн водещи в САЩ Джо Роугън, че е бил...
12.01 | 17:20
-
Коалиция с ГЕРБ може да се окаже "целувката на смъртта, смята Манолова
"Позицията ни е ясна - ние винаги сме били против колаборация с ГЕРБ и ДПС", заяви лидерът на...
12.01 | 17:00
Най-четени
-
Пеевски: Ако цяла държава не може да спаси едно предприятие, с какво може да се справи?
„Правителството да се заеме с план за подкрепа на производствата, пострадали от високите цени...
12.01 | 10:00
-
Интензивни снеговалежи в Южна България
Зимата отстъпва през втората половина на януари
12.01 | 09:02
-
Честваме Св. Татяна
Вярва се, че името носи на притежателките си духовна сила и покоряваща красота
12.01 | 09:30