Япония тества нов влак на магнитна възглавница 09.09 | 09:35
Новият маглев ще развива 500 км в час

Япония създава най-дългия и скоростен влак на магнитна възглавница, способен да развива до 500 км в час. Все още скоростният влак е на етап изпитания и магнитните релси за него са създадени само с дължина 25 километра. До практическото му въвеждане в експлоатация ще изминат 10 години, а компанията разработчик Central Japan Railway Co още пет години ще се занимава с този проект.
Както разказват създателите, в близко време ще бъде пусната магнитна линия по участъка Нагоя – Токио. Сега това разстояние от 290 км се преодолява от влак за около 2 часа, докато новият маглев ще го взема само за половин час. По-късно се планира да се изгради маршрут Нагоя – Токио – Осака.
За разлика от другите влакове на магнитна възглавница, релсите за новия са ограничени от специални заграждения, затрудняващи достъпа до тях. Освен това около системата от релси напрежението е увеличено, благодарение на което е създадено по-мощно и устойчиво магнитно поле.
В останалото новият маглев прилича на другите магнитни влакове – поради силното магнитно поле той ще лети на малка височина над релсите, което ще му позволи дори със скорост 500 км в час да съхрани плавността на хода и комфорта на пътниците.
Организацията на релсовата система в случая с японските влакове е доста проста: в релсите е вградена класическа магнитна индукционна бобина, която се включва при приближаването на летящия влак и подава напрежение на релсите, където се образува магнитно поле. Неговият заряд съвпада със заряда на ходовата част на влака. При съприкосновение на полетата възниква отблъскване, което се уравновесява от масата на влака.
Японските инженери твърдят, че голяма част от маршрута между градовете вече е построена, но в перспектива се планира около 60% от трасето да бъде в тунели, за да може заявените 500 км/час да се развиват без опасност от среща със странични обекти.
Строителството на тунелите е предвидено за 2014 година. Проектът на тунела Токио – Нагоя трябва да приключи към 2027 година, а през 2045-а се планира създаването на още по-голям тунел – Токио – Нагоя – Осака.
Водещи
-
ПП-ДБ и ГЕРБ за еврозоната: Правителството трябва да действа незабавно
От своя страна, председателят на Комисията по бюджет и финанси в парламента Делян Добрев от...
24.02 | 17:20
-
Делян Добрев: Покриваме критериите за еврозоната благодарение на мъдрия български народ
От галопираща инфлация по време на тяхното управление, ние сме отново сред отличниците в ЕС”,...
24.02 | 17:00
-
5% увеличение на заплатите в държавния сектор не удовлетворява КНСБ
Държавата, бизнесът и синдикатите обсъдиха проектобюджета за 2025 година. Социалните партньори...
24.02 | 16:45
-
Ще отправи ли България искане за извънредна оценка?
Исторически прецеденти дават надежда
24.02 | 16:15
Най-четени
-
Борисов с позиция за агресията на Русия срещу Украйна
"Освен човешката трагедия, войната наруши и основни принципи на международното право и...
24.02 | 15:59
-
Мръсен въздух в София и още няколко града в България
Повишени нива на концентрация на фини прахови частици отчитат уредите на Изпълнителната...
24.02 | 11:15
-
Сивата икономика у нас е 30%
"Приходите наистина са амбициозни, но без тази амбиция ние не бихме могли да представим и да...
24.02 | 14:45
-
C нови зъби за 20 бона се обзаведе победителят в „Биг брадър" Марио Тодоров
Симпатягата, който бе и сред най-колоритните участници във възроденото риалити шоу, не спира...
24.02 | 13:26