Япония ще строи мрежа от супервлакове 27.04 | 18:58

Влакът ще свързва Токио и Осака и ще развива скорост от 500 км/ч

От Елена Кирилова

Япония е на път да даде зелена светлина на нов проект за изграждането на система за масов транспорт, която може да бъде истинска революция в начина, по който пътуваме, съобщава Relaxnews.

Предстои японското правителство да одобри план на Central Japan Railway Co. за изграждането на линия за влак на магнитна възглавница, която ще свързва двата най-големи града в страната – Токио и Осака.

Япония ще бъде първата страна, която ще изгради главен високоскоростен път от вида "маглев" (магнитна левитация) и се надява да успее да изнесе тази технология, след като тя бъде усъвършенствана.

Държавата е популярна с разработването на тази система за влакове, като зараждането ѝ започва още през 1964 г., Към настоящия момент тя все още е смятана за една от най-високоскоростните системи за масов транспорт в света и се бори да получи място напред в конкуренцията между следващото поколение влакове.

"Маглев” ще бъде конструиран така, че влакът да може да се развива максимална скорост от 500 км/ч и ще пътува по маршрут дълъг 438 км. Той ще свързва двата основни бизнес центъра на страната, като само за 67 минути ще може да се стигне от едното до другото място. Това е с 51 минути по-бързо, отколкото най-модерните влакове, пуснати в момента.

Според разработчиците на проекта влакът ще е по-удобен отколкото полетите между двата града, заради времето, тъй като ще се избегне губенето на време по летищата след пристигане.

Планът предвижда маршрутът на влака да минава през планинската верига, известна като Южните Алпи, и през планината Фуджи.

Железопътната компания е била помолена от японското правителство да излезе с конкретно предложение за точния маршрут и разположението на станциите преди строителните работи да започнат през 2014 г.

Първият "маглев ще бъде пуснат в експлоатация след 2027 г. и ще свързва Токио и град Нагоя, което се равнява на половината път между Токио и Осака. Пълната услуга ще стартира през 2045 г., а проектът ще струва 70,4 млрд. долара.

Новото поколение влакове от този вид нямат колела, а се придвижват по специална линия, задвижвани от електромагнитни сили. Освен това те са по-щадящи околната среда, тъй като замърсяват значително по-малко, отколкото обикновените влакове.

Най-четени