Интернет маркетингът все по-важен за туроператорите 15.03 | 13:20
Само 14% от потребителите вярват на телевизионни реклами. Останалите 86% се доверяват на Google и социалните мрежи
Ако Facebook беше държава, щеше да е четвъртата по големина в света. Потребителите на социалната мрежа са 620 милиона. За да не се превърнат туристическите агенции в изчезващ вид, те трябва да се приспособят и да се възползват максимално от маркетинга в социалните мрежи.
Около тази теза се обединиха участниците в първия панел на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Само 14% от потребителите вярват на телевизионни реклами. Останалите 86% се доверяват на Google и социалните мрежи.
Онлайн търговията ще продължи да расте, ще осигурява все по-голям ръст на продажбите и ще връща всички инвестиции. Именно заради това планирането на онлайн продажби на почивки е много важно, смятат експертите в сектора.
Новите технологии и социалните мрежи правят маркетинга все по-евтин и дават възможност на малките туроператорски агенции да се конкурират с големите.
Освен евтин, маркетингът в социалните мрежи е много ефективен, защото позволява обратна връзка с потребителите. Банерите в интернет променят структурите на бизнеса. Така например банер за някакво пътуване в Twitter води до много дискусии между потребители и постига така нареченият ефект на снежната топка. Чрез поканите във Facebook се препоръчват почивки на потребителите, обменят се идеи, потвърждава се присъствие.
Важно за присъствието на туристическите агенции в социалните мрежи е да следят целите на последователните си, лоялни клиенти. Една туристическа агенция може да има хиляди приятели във Facebook, но от услугите ѝ активно да се възползват едва 5%. Целта на агенцията е да предоставя почивки именно на тези си лоялни клиенти.
Идеята на търговската марка е да събира групи по интереси в социалните мрежи. Потребителите на круизи например поддържат създалите се приятелства по време на пътешествието във Facebook. Припомнянето на преживяването ги изкушава да отидат пак. По този начин се стимулират продажбите на круизи.
Активното присъствие на туристическите агенции в социалните мрежи позволява да следят реакциите на потребителите, да получават рекламации и да коригират грешките си. Все повече компании наемат служители, които се занимават само с Facebook и Twitter – четат потребителските постове и им отговарят своевременно.
Според експерти това е необходим ресурс. Компаниите не трябва да забраняват на служителите си да използват социалните мрежи, а напротив – да ги въвличат в рекламата на продуктите си в мрежата.
Водещи
-
И ИТН приемат поканата на ГЕРБ-СДС за разговор за съставяне на кабинет
В преговорите обаче ще влязат с условия, зам.-председателят на ПГ Станислав Балабанов
13.12 | 18:00
-
Петков с коментар на твърденията, че ще бъде поискан имунитетът и на Бориславова
Мръсната машина тръгна наред да ни удря - трима в една седмица, написа той в социалните мрежи
13.12 | 17:40
Най-четени
-
От ГЕРБ-СДС поканят още днес ДБ, БСП и ИТН на преговори за кабинет (ВИДЕО)
ПП са изключени от преговорите, съобщи лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов в кулоарите на парламента
13.12 | 10:41
-
Илков: Бяхме приети в Шенген напълно заслужено!
По думите му няма опасност да се превърнем в буферна зона за мигранти
13.12 | 09:30
-
Газът поскъпва с още 9,6% от 1 януари 2025 г.
От "Булгаргаз" са изчислили, че през януари цената на синьото гориво трябва да е около 83 лева...
13.12 | 10:02
-
ЕИБ отпуска на България заем от 250 млн. лева
Те за съфинансиране на проекти по европейски програми
13.12 | 16:20