Искат строги правила за рециклиране на кораби в Европа 24.03 | 13:24
Корабите да се рециклират само в съоръжения, безопасни за работниците, иска ЕК
Европейската комисия предложи правила, които гарантират, че европейските кораби ще се рециклират само в съоръжения, които са безопасни за работниците и не вредят на околната среда. Това става ясно от съобщение на Брюксел.
Всяка година се рециклират над 1 000 големи стари търговски кораба - танкери и контейнеровози, при което се използва металният скрап. Много европейски кораби обаче завършват живота си на плажовете на Южна Азия в съоръжения, които не отговарят на стандартите.
В тези съоръжения в повечето случаи липсват мерки за защита на околната среда и за безопасност, необходими за справяне с опасните материали, съдържащи се в корабите за рециклиране, като азбест, полихлорирани бифенили (PCB), трибутилкалай и маслени утайки.
И следствието е голям брой произшествия и рискове за здравето на работниците, както и до силно замърсяване на околната среда.
С новите правила, които ще бъдат под формата на регламент, се предлага система за наблюдение, сертифициране и даване на разрешения за големи търговски мореходни съдове, които плават под знамето на държава-членка на ЕС, като се обхваща целият им жизнен цикъл от строителството до експлоатацията и рециклирането.
Тази система се гради върху приетата през 2009 г. Хонконгска конвенция за безопасното и екологосъобразното рециклиране на кораби. Днешното предложение цели бързото изпълнение на конвенцията, без да се чака нейното ратифициране и влизане в сила — процес, който обаче ще отнеме няколко години.
Съгласно новата система европейските кораби трябва да изготвят инвентарен опис на опасните материали на борда и да кандидатстват за сертификат за инвентарен опис. Количеството на опасните отпадъци на борда (включително остатъци от товари, мазут и др.) трябва да се намали, преди предаването на кораба в съоръжение за рециклиране.
Съоръженията за рециклиране на кораби трябва да отговарят на набор от изисквания, свързани с околната среда и безопасността, за да могат да бъдат включени в списък на разрешените съоръжения, валиден в целия свят.
На европейските кораби ще бъде разрешено да бъдат рециклирани само в съоръженията от списъка. Някои от изискванията, които трябва да бъдат изпълнени от съоръженията за рециклиране на кораби, са по-строги от тези, предвидени в Хонконгската конвенция.
Това ще осигури по-добра проследимост за европейските кораби и ще гарантира, че отпадъците, получени вследствие на демонтажа (и евентуалните опасни материали, които съдържат), се управляват по екологосъобразен начин.
Водещи
-
Текстилният бранш в България затъва заради китайските гиганти
Засилен митнически контрол
28.01 | 17:59
-
След като времето се затопли и снегът се стопи се оказа, че отново се отвориха дупки между жълтите павета
След като времето се затопли и снегът се стопи се оказа, че отново се отвориха дупки между...
28.01 | 17:20
-
Броят на заболелите от грип и остри респираторни заболявания в Русенска област бележи постоянен ръст
Здравните власти препоръчват:
28.01 | 17:01
-
Отчетен е ръст за заболелите от грип в Пловдив
Плановите женски и детски консултации, профилактични прегледи и задължителни имунизации и...
28.01 | 16:59
Най-четени
-
Продължава издирването на мъжа, който изчезна след взрива на газовата инсталация в Банкя
Вследствие на взрива има и нанесени материални щети и на съседни къщи. Разследващите заявиха,...
28.01 | 09:30
-
Идат валежи и застудяване, температурите падат с около 10 градуса
Максималните температури днес в по-голямата част от страната ще бъдат между 12° и 19°, в София...
28.01 | 15:15
-
Текстилният бранш в България затъва заради китайските гиганти
Засилен митнически контрол
28.01 | 17:59
-
Драстично увеличение на заболеваемостта от грип отчитат здравните власти в Перник
Перник броят на болните е нараснал почти двойно, достигайки 261 случая на 10 000 души...
28.01 | 10:45