Кампания ни учи как да разрешаваме потребителски спорове 06.08 | 10:15

Помирителни комисии решават проблема преди да се стигне до съд

От Десислава Маданска

Кампания ще разяснява и подпомага ефективното разрешаване на потребителски спорове, съобщиха от Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Експерти от комисията ще разяснят на какъв принцип работят помирителните комисии, които спомагат за извънсъдебно разрешаване на споровете. Така се дава възможност на всяка една от страните да изложи позицията си и да се запознае с всички факти и аргументи на другата страна. От КЗП обаче уточниха, че тези комисии не заместват съдебните дела, а спомагат проблемът да се реши преди да е стигнал съда.

От ведомството посочиха, че производството пред помирителната комисия е допълнение и  алтернатива на съдебното производство, като потребителите доброволно решават дали да използват тази възможност за удовлетворяване на претенциите си. 

Експертите смятат, че положителният аспект от подобна практика ще е повишаване на  доверието на потребителите, утвърждаване на добрия имидж и име на фирмата, гарантиране на равнопоставеността и не на последно място намаляване на разхода на емоции, време и ресурси.

Водещи

Най-четени