Готвят съкращения в „БДЖ – Товарни превози“, синдикатите съгласни 07.03 | 11:50

Планът за оздравяване влиза в сила, ако до края на март не се яви купувач

От iNews.bg

До края на март трябва да стане ясно дали "БДЖ – Товарни превози" ще бъде приватизирана или при липса на купувач, Агенцията по приватизация да прекрати процедурата. Тогава ще се пристъпи към резервния план - преструктуриране на компанията, което означава драстично свиване на разходите, съкращаване на персонала и разпродажба на активи. Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Междувременно синдикатът в железниците също одобрява прилагането на оздравителен план със съкращения на част от персонала на дружеството и прехвърлянето му към компанията на Христо Ковачки "ТБД-Товарни превози".

Официално компанията е в процедура за приватизация и агенцията няколко пъти е удължавала срока за изготвянето на оценката й. "Оценката вече трябва да е готова, така че до края на март искам агенцията да вземе окончателно решение - дали ще води преговори за приватизация на "БДЖ - Товарни превози" с шанс да стигне до сделка или ако няма кандидат-купувач, да прекрати процедурата", каза Московски.

Той обясни, че заради продължаващата неяснота около приватизацията на компанията никой не сключвал дългосрочни договори с нея, от което тя губела много товари и е свила пазарния си дял.

"Това ще бъде болезнен вариант, тъй като ще минем през мерки за драстично свиване на разходите, включително чрез съкращаване на персонала и разпродажба на активи. Затова водим преговори със синдикатите да ги убедим да приемат един балансиран вариант за съкращения, за да оздравим компанията така, че да не генерира повече загуби", допълни министърът.

Председателят на Синдиката на железничарите в България Петър Бунев заяви, че е наясно с подготвяния план за преструктуриране, но все още не е обсъждан. "Казано честно, не виждам кой ще купи "БДЖ - Товарни превози", така че със сигурност ще се тръгне към оздравяване и съкращения", каза Бунев, цитиран от Стандарт.

Според синдикалиста е по-добре компанията да бъде оздравена, отколкото ликидирана. По думите му оздравяването е наложително, за да не се изгуби съвсем доверието на клиентите.

Това ще наложи прехвърляне на част от персонала към компанията на Христо Ковачки "ТБД-Товарни превози", която вече превозва половината от въглищата от мините към неговите ТЕЦ-ове, транспортирани до преди няколко месеца от "БДЖ - Товарни превози".

"Нека изчислят какъв персонал ще е необходим, за да се возят 6-7 млн. тона товари годишно. Да се пристъпи към съкращения и да се върви напред, а не да затриваме предприятието", подчерта Бунев.

 

 

Водещи

Най-четени