България бутна Стената 31.08 | 15:01
Никога досега България не е виждала такова шоу като The wall

Когато чуеш Pink Floyd по радиото и си на 25 години, си казваш "Стара, но добра група". Когато си на 25 години и видиш Роджър Уотърс на сцената на препълнения национален стадион да изпълнява Another brick in the wall с 15 български деца, усещането е съвсем различно.
Това е моментът, в който The Wall вече се издига пред теб и ти вече знаеш, че това не е типичният концерт, че това не е типичното рок шоу. Още щом първите акорди стигнат до ушите ти, разбираш, че в музиката на Роджър Уотърс се съдържа блясъкът на една особена философия.
Музиката на Уотърс е сама по себе си пропаганда, но в тази пропаганда избликва човечността. Тогава разбираш, че тази музика, това шоу, ефектите, падащият самолет, който се забива в стената, са създадени, за да заклеймят именно пропагандата на консуматорското мислене, именно идеята, че ти си просто един потребител.
Никога досега България не е виждала такова шоу, в което от музиката избликва идеология. The Wall е всъщност визията на Роджър Уотърс за неговия идеен свят, в който нищо не стои по-високо от човека - нито религията, нито лукса, нито вещите, нито сладострастието…
Навярно за българския почитател не е необходимо да се изреждат хитовете на Роджър Уотърс и Pink Floyd, достатъчно е да напомним само няколко от тях - Another brick in the wall, Comfortably numb, Mother и други.
Песни, от които посланието е, че Big mother is watching you, а не Big Brother.
The Wall е шоу, но също така тематиките, които се преплитат във визуалната показност, са сериозни. Достатъчно сериозни, за да заклеймят войната и тероризма, достатъчно сериозни, за да обърнат взора на хората към човешката драма, към урока за това колко е важен човешкият живот.
Тези, които са гледали The Wall на живо, разбират всичко това и навярно ще го помнят завинаги.
***
Мегаспектакълът The Wall е едно многообразие от идеи, които рикошират между персоналното и политическото, тесногръдието и отвореността към по-различното. Главното действащо лице в шоуто, някой си мистър Пинк Флойд, е рок звезда на границата на лудостта. Той е разглезен, нещастен, арогантен и неуверен.
Пинк се подиграва с феновете си, вцепенява се, преди да излезе на сцената. Той е отказващо да порасне момче, загубило баща си във Втората световна война, травматизирано от злонамерен учител и нетърпяща възражения майка. Всички тези въздействия го карат да се отдели от чувствата си, сякаш поставя стена между себе си и тях. Когато оглавява своята група, мистър Флойд се превръща в демагог фашист със слънчеви очила и кожен шлифер, перчейки се сред музикантите на заден фон, които носят нацистки униформи.
През 1979 г. легендарният албум "The Wall” представя катарзиса на една рок звезда, но Роджър Уотърс е силно притеснен за медийните отзиви и за това как ще бъде възприета формата на неговия бунт. В днешния си вариант The Wall се отнася много по-малко за самия музикант и много повече за недоволството му от злоупотребата с властта.
Водещи
-
Как новият фонд за превъоръжаване ще трансформира Европа
„Войната в Украйна ни показа че ни трябват нови оръжейни системи. Авиацията не лети”, смята...
20.05 | 19:20
-
Да не повярваш! Ергенът Алек призна, че ще става баща
Най-обърканият финалист от „Ергенът" изненада всички с новината
20.05 | 18:45
Най-четени
-
Синдикати: Готови сме отново за стачка в градския транспорт
Синдикатите са против сливането на транспортната система в едно дружество.
20.05 | 09:45
-
Васил Терзиев поиска от Теменужка Петкова да се произнесе до 3 дни за сметосъбирането
Те са предоставени в края на март на Агенцията по обществени поръчки, която е подчинена на...
20.05 | 12:15
-
Киселова: Дори и Радев да сезира КС за референдума, това няма да се отрази на конвергентния доклад
Президентът има право да отправи искане към НС", посочи тя и заяви, че е върнала като...
20.05 | 13:10
-
Томислав Дончев: България ще произвежда дронове до две години
Дронове – приоритет за България
20.05 | 12:31