Българката, пяла с Павароти, идва у нас за концерт 12.04 | 19:31

Мариана Пенчева ще влезе в ролята на гадателката Улрика в драматичната опера “Бал с маски”

От iNews.bg

На 21 април световноизвестното мецосопрано Мариана Пенчева ще влезе в ролята на гадателката Улрика в драматичната опера "Бал с маски” в Зала 1 на НДК. Заедно с нея на сцената в главните роли ще са колегите й от Италия - Алиса Зиновиева, Марцио Джоси и Марио Маланини.

За организаторите от Монте Мюзик и творческия директор Найден Тодоров факта, че световната ни звезда прие поканата им за участие в "Бал с маски” е изключителна чест и привилегия. Кариерата на Мариана Пенчева се развива на големите световни сцени и българската публика рядко има възможност за среща с големия й талант и златния й глас.

За българското мецосопрано ролята на Улрика е повече от емблематична. Изпълнявала я е многократно и с невероятен успех на сцените на най-големите оперни театри. Не случайно изпълнението й в Ла Скала с диригент Рикардо Мути е филмирано и остава в историята на операта. За класата й говори факта, че тя и Лучано Павароти споделят сцената на неаполитанския театър "Сан Карло” отново в операта "Бал с маски”.

Ролята на Улрика в шедьовъра на Верди е изключително силна, защото тя предсказва съдбата на владетеля Рикардо (Марио Маланини), който е влюбен в Амелия (Алиса Зиновиева) – съпруга на неговия секретар и приятел Ренато (Марцио Джоси). Любовният триъгълник води до поредица от събития и развой изпълнен с много страст, любов, изневяра, желание за мъст, предателство и отмъщение.

За една от най-драматичните опери в историята организаторите от Монте Мюзик освен на доказани световни солисти, залагат на мащаба на музикалната картина, която ще бъде създадена от хор в състав от 50 човека и филхармоничния оркестър на Русенска опера с диригент Найден Тодоров. Декорът ще ни върне векове назад и допълни атмосферата, създадена от красивата музика на Верди.

Още в процеса на  създаването си "Бал с маски" е причина за спорове. Убийството на Шведския крал Густав ІІІ по време на бал през 1792  е историческото събитие, което първоначално служи за сюжет на операта. Австрийската цензура обаче забранява представянето на сцената на убийство на коронована особа по време на бал и това кара Верди да прекрати договора си с неаполитанския театър "Сан Карло”, който завежда дело срещу него. Резултатът от двустранните съдебни процеси е, че театърът оттегля обвиненията си, а Верди довършва работата си върху операта, като приема действието да бъде променено от Стокхолм в Бостън, а крал Густав да стане граф Уоруик.

"Бал с маски” се радва на невероятен успех при премиерното си представяне на сцената на театър "Аполо” през 1959 г. и оттогава е задължително заглавие в афиша на оперните театри.

 

 

Водещи