Въображението на Тарантино се развихря в „Четири стаи“ 06.03 | 11:43

Една нетипична постановка по идея на режисьора в театър „София“

От Гергана Златкова

Ако се чудите какво да правите в неделя вечер, то театър "София" ви предлага едно нестандартно представление - "Четири стаи".

Нова година, хотел, 4 стаи... и куп талантливи актьори.

Постановката има две награди "Икар 2010" за майсторско техническо осъществяване на спектакъл и за сценографията на четирите различни пространства на спектакъла реализирани от сценографите Деница Аргиропулос, Никола Налбантов, Ева Вентова, Петко Танчев.

"Четири стаи" е от идея на Алисън Андърс, Александър Рокуел, Роберт Родригес, Куентин Тарантино

Творчески екип:

режисьори: Неда Соколовска, Гергана Димитрова, Мартин Вангелов, Атанас О`Махони

сценографи: Деница Аргиропулос, Никола Налбантов, Ева Вентова, Петко Танчев превод: Радослав Камбуров авторска музика: Андрония Попова и Михаил Йосифов

пом.режисьор - Стефана Константинова и Адриана Петрова

Участват: Дария Симеонова, Силвия Петкова, Мила Банчева, Йорданка Любенова, Петя Силянова, Огнян Голев-(гост), Биляна Казакова-Угринска, Михаил Милчев, Лилия Маравиля, Ивелина Иванова-(гост), Юлиян Рачков, Антон Григоров, Росен Белов, Юлиян Петров-(гост) в ролята на Пиколото Тед

Със специалното участие на Доси Досев в ролята на Старото пиколо

Стая 1

Надничаме през ключалката на стая 321 на хотел "Мон Сеньор" в новогодишната нощ.

Това, което се случва там напомня на фокус, който не може да започне, защото фокусникът закъснява, не може да продължи, защото магическата пръчка се е затрила някъде, а накрая от цилиндъра се появява не заек, а помпа за велосипед.

Само дето в стаята вместо фокусник има пет тревожни жени – жени на ръба на онова състояние, заради което д-р Фройд е размахвал махало до пълна изнемога и изтръпване на ръката. Той може да потвърди, че ако съберем пет нервни жени в една хотелска стая, ако ги раздразним допълнително, ако ги и скараме - то с получената енергия ( и самоотвержената намеса на пиколото) можем да съживим камък, да разсмеем зрител или да накараме някой да се влюби. И ако от цилиндъра на фокусника не се появи заек, а помпа за велосипед, някой непременно ще осъзнае, че именно помпа му е била нужна, а не заек. 

Стая 2 "Грешният човек”

Нищо неподозиращото пиколо Тед среща за една нощ достатъчно хора и преживява ситуации, които да му позволят с чиста или не дотам чиста съвест да си помисли, че навлиза в първия ден от Новата година като един човек, с нова работа, нови умения, нови знания и социални компетенции.

Оставен в първия си работен ден да обслужва, напълно сам, някога луксозния хотел Мон Сеньор в Новогодишната нощ, Тед може да разчита единствено на себе си и способността си да учи в движение.

Неговата основна задача е да успее бързо да се ориентира в ситуацията, да задоволи желанията на клиентите си и да вземе максимален бакшиш. По стечение на обстоятелствата в стая 004, това съвсем не му се отдава.

Странната двойка, наела стаята, в която той попада по погрешка, го припознава за тайния любовник Теодор, преоблякъл се като пиколо. Съвпадението на имената прави отричането безнадеждно. Така Тед няма друг изход, освен да отговаря за действията на Теодор и да стане част от любовната драма на ревнивия психически лабилен и въоръжен Зигфрид и неговата любима Анджела. Отношенията между двамата са повече от странни и лесно биха могли да се определят като сексуална перверзия, но в същността си са израз на едно много чисто и силно чувство, превърнато от тях в култ. Тед излиза от тази стая с цената на много усилия и без бакшиш, но научава нещо повече за истинската любов. 

Стая 3 "Непослушните”

В стая 716 има женени с деца. В навечерието на Нова година родителите без никакви скрупули решават да оставят рожбите си сами в хотела и срещу тлъст бакшиш пиколото Тед се съгласява да ги наглежда. Поема отговорността да си легнат навреме и дори им носи лакомства и мляко.  Оставени без надзор обаче Сара и Хуанито се насочват към бутилката с шампанско. Превключват телевизора на порно-канал и добавят към забавленията си няколко цигари и една спринцовка. Проблемите не свършват дотук, защото се оказва, че в стая 716 има и нещо гнило. Един от предишните гости на хотела май все още не е напуснал стаята.

Стая 4 ПРЕЗИДЕНТСКИ АПАРТАМЕНТ "Мъжът от Холивуд”

Един "необикновен облог” е в основата на историята в "Мъжът от Холивуд” – сюжет, който претендира да бъде римейк на разказа на Роал Дал "Мъжът от Юга” и в същото време не е; който използва цитати от едноименната екранизация на Алфред Хичкок и в същото време създава една съвсем различна история. 

Шедьовърът на Тарантино, пренесен на сцена, обединява динамиката на кинематографичния разказ с удоволствието на театралното преживяване и от своя страна създава една "преработка” на историята – локализирана и жанрово изменена, но запазваща хуморът, напрежението и насладата от необичайната ситуация, в която попада Пиколото. 

Водещи

Най-четени